Pregled bibliografske jedinice broj: 1101514
Istraživanjem do minimuma ili maksimuma
Istraživanjem do minimuma ili maksimuma // Treći simpozijum "Matematika i primene
Beograd, Srbija, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 1101514 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanjem do minimuma ili maksimuma
(By investigting towards a minimum or maximum)
Autori
Mateljević, Miodrag ; Jozić, Nives ; Svetlik, Marek
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Treći simpozijum "Matematika i primene
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.05.2012. - 26.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
određivanje minimuma ili maksimuma ; izoperimetrijski problem ; učenje s razumjevanjem
(determining the minimum or maximum ; isoperimetric problem ; learning with understanding)
Sažetak
Problemi optimizacije česta su pojava u realnom životu. Sustav obrazovanja, a posebno nastava matematike treba osposobiti učenike da rješavaju i takve probleme, odnosno da u danom kontekstu odrede najpovoljnije rešenje. Optimizacija se često sastoji u tome da na osnovu fiksiranih vrijednosti nekih veličina odredimo minimalnu odnosno maksimalnu vrijednost neke druge veličine. Koji sadržaji su prikladni za razvijanje te kompetencije te kako ih obrađivati da bi se postigao željeni ishod učenja te razvile sposobnosti odlučivanja? Rutinsko rješavanje brojnih zadataka utvrđuje naučene procedure, vještinu i brzinu računanja, ali vrlo malo sposobnost odlučivanja. Da bi učenici razvili sposobnost određivanja (naj)povoljnijeg rešenja treba birati takve zadatke u kojima se učenik stavlja u situaciju da samostalno istražuje mogućnosti, provodi analizu i time razvija intuiciju za otkrivanjem traženoga, izvodi zaključke i postavlja formalne tvrdnje te shvaća potrebu za potvrđivanjem istinitosti uočenog. Tako npr. umjesto da damo gotovo pravilo da je od svih trokuta jednakog opsega jednakostranični trokut najveće površine, možemo postaviti učenike u situaciju da istraže i zaključe kako bi od žice neke proizvoljne duljine oblikovali trokut najveće površine. U ovom izlaganju cilj je pokazati kako se učenici mogu voditi kroz istraživački proces u otkrivanju optimalnog rešenja i usmjeravati na kritičko razmišljanje i učenje s razumijevanjem. U tu svrhu biti će razmatrani problemi određivanja minimuma i maksimuma površine ili opsega ravninskih figura.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)