Pregled bibliografske jedinice broj: 1101512
Istraživanjem do minimuma ili maksimuma
Istraživanjem do minimuma ili maksimuma // Zbornik radova: III simpozijum "Matematika i primene" / Stanimirović, Zorica ; Marić, Miroslav ; Svetlik, Marek (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2013. str. 35-54 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1101512 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanjem do minimuma ili maksimuma
(By investigting towards a minimum or maximum)
Autori
Mateljević, Miodrag ; Jozić, Nives ; Svetlik, Marek
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova: III simpozijum "Matematika i primene"
/ Stanimirović, Zorica ; Marić, Miroslav ; Svetlik, Marek - Beograd : Univerzitet u Beogradu, Matematički fakultet, 2013, 35-54
ISBN
978-86-7589-097-3
Skup
Treći simpozijum "Matematika i primene"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.05.2012. - 26.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
određivanje minimuma ili maksimuma ; izoperimetrijski problem ; učenje s razumjevanjem
(determining the minimum or maximum ; isoperimetric problem ; learning with understanding)
Sažetak
Život i rad u suvremenom društvu zahtijevaju nova znanja, vještine, sposobnosti, vrijednosti i stavove, tj. nove kompetencije pojedinca, koje se odnose na razvoj stvaralaštva, kritičkog mišljenja i uvođenja novina, informatičke pismenosti, sposobnosti rješavanja problema iz svakodnevnog života, socijalnih sposobnosti i vještina itd. U toku su promjene tradicionalnog odgojno-obrazovnog sustava koji djeluje kao sredstvo prenošenja znanja. Neki nosioci novih trendova predlažu da se matematičke kompetencije odnose na osposobljenost učenika za razvijanje i primjenu matematičkog mišljenja u rješavanju problema u različitim svakodnevnim situacijama. Problemi optimizacije se cesto pojavljuju u realnom životu i grubo rečeno odnose se na određivanje „najpovoljnijeg” rešenja ; preciznije da na osnovu fiksiranih (danih) vrijednosti nekih veličina odredimo minimalnu odnosno maksimalnu vrijednost drugih veličina (u duhu novih trendova nazovimo ovu sposobnost: kompetencija „matematičkog odlučivanja”). U ovom članku, predstavit ćemo sadržaje koji su, po našem mišljenju, pogodni za razvijanje kompetencije „matematičkog odlučivanja”. Također, pokušat ćemo objasniti kako obrađivati te sadržaje da bi se postigao željeni ishod učenja i razvile sposobnosti „matematičkog odlučivanja”? Rutinsko rješavanje računskih zadataka utvrđuje naučene procedure, vještinu i brzinu računanja, ali vrlo malo razvija sposobnost „matematičkog odlučivanja”. Da bi učenici razvili sposobnost nalaženja (naj)povoljnijeg rešenja, predlažemo zadatke u kojima se učenik stavlja u situaciju da i) samostalno istražuje mogućnosti, provodi analizu i time razvija intuiciju za otkrivanjem traženog rešenja ; preciznije ii) uočava činjenice, postavlja pretpostavke i izvodi zaključke ; i iii) shvaća potrebu za potvrđivanjem istinitosti uočenog zapažanja i postavljenih pretpostavki. Tako na primjer umjesto da učenicima „serviramo” ˇ činjenicu da je od svih trokuta jednakog opsega jednakostranični trokut najveće površine, možemo ih postaviti u situaciju da istraže i zaključe kako bi od dane žice određene dužine napravili trokut najveće površine. Jedan od ciljeva ovog rada je da se pokaže kako se učenici mogu voditi kroz istraživački proces u otkrivanju optimalnog rješenja i usmjeravati na kritičko razmišljanje i učenje sa razumijevanjem. Razmatrat ćemo probleme određivanja minimuma i maksimuma površine ili opsega figura u ravni. Između ostalog u radu je dan i elementaran pristup izoperimetrijskoj nejednakosti.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)