Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1101482

Potencijal jednog zadatka izveden na temelju Talesovog teorema o proporcionalnim dužinama


Baranović, Nives
Potencijal jednog zadatka izveden na temelju Talesovog teorema o proporcionalnim dužinama // Peti simpozijum "Matematika i primene"
Beograd, Srbija, 2014. (predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, stručni)


CROSBI ID: 1101482 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Potencijal jednog zadatka izveden na temelju Talesovog teorema o proporcionalnim dužinama
(The potential of a task derived on the basis of Thales theorem on proportional segments)

Autori
Baranović, Nives

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni

Skup
Peti simpozijum "Matematika i primene"

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 17.10.2014. - 18.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Talesov teorem ; obrat Talesovog teorema ; Euklidov dokaz ; potencijal zadatka
(Thales theorem ; converse of Thales theorem ; Euclid's proof ; the potential of one task)

Sažetak
Talesov teorem o proporcionalnim dužinama u nastavi matematike prvi put se obrađuje pred kraj osnovne škole, ali više intuitivno preko mjerenja i uspostavljanja odgovarajućih proporcija, bez strogog dokazivanja. U srednjoj školi, Talesov teorem i njegov obrat uvode se formalno, ali na različite načine te se formalno i dokazuje. Međutim, Talesov teorem obično ostaje u sjeni teorema o sličnosti trokuta jer oni postaju dominantno sredstvo u rješavanju brojnih zadataka. U nekim se situacijama Talesov teorem dokazuje primjenom sličnosti iako su teoremi o sličnosti posljedica Talesovog teorema. Pri radu s Talesovim teoremom često se nižu slični zadaci u svrhu uvježbavanja istog umjesto da se, kada je jedan zadatak već riješen, sagledavaju i druge mogućnosti istog zadatka, kao i zadavanje istog zadatka na općenitijoj razini kako bi se crpilo što više njegovih potencijala, a time i različita znanja povezivala u funkcionalnu cjelinu. Cilj ovog rada je ukazati na određene nejasnoće koje se javljaju pri obradi Taleovog teorema te usmjeriti pozornost na mogućnost višestrukog iscrpljivanja jednog zadatka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Nives Baranović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Nives
Potencijal jednog zadatka izveden na temelju Talesovog teorema o proporcionalnim dužinama // Peti simpozijum "Matematika i primene"
Beograd, Srbija, 2014. (predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, stručni)
Baranović, N. (2014) Potencijal jednog zadatka izveden na temelju Talesovog teorema o proporcionalnim dužinama. U: Peti simpozijum "Matematika i primene".
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives}, year = {2014}, keywords = {Talesov teorem, obrat Talesovog teorema, Euklidov dokaz, potencijal zadatka}, title = {Potencijal jednog zadatka izveden na temelju Talesovog teorema o proporcionalnim du\v{z}inama}, keyword = {Talesov teorem, obrat Talesovog teorema, Euklidov dokaz, potencijal zadatka}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives}, year = {2014}, keywords = {Thales theorem, converse of Thales theorem, Euclid's proof, the potential of one task}, title = {The potential of a task derived on the basis of Thales theorem on proportional segments}, keyword = {Thales theorem, converse of Thales theorem, Euclid's proof, the potential of one task}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font