Pregled bibliografske jedinice broj: 1101482
Potencijal jednog zadatka izveden na temelju Talesovog teorema o proporcionalnim dužinama
Potencijal jednog zadatka izveden na temelju Talesovog teorema o proporcionalnim dužinama // Peti simpozijum "Matematika i primene"
Beograd, Srbija, 2014. (predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 1101482 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potencijal jednog zadatka izveden na temelju
Talesovog teorema o proporcionalnim dužinama
(The potential of a task derived on the basis of Thales theorem on proportional segments)
Autori
Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Peti simpozijum "Matematika i primene"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Talesov teorem ; obrat Talesovog teorema ; Euklidov dokaz ; potencijal zadatka
(Thales theorem ; converse of Thales theorem ; Euclid's proof ; the potential of one task)
Sažetak
Talesov teorem o proporcionalnim dužinama u nastavi matematike prvi put se obrađuje pred kraj osnovne škole, ali više intuitivno preko mjerenja i uspostavljanja odgovarajućih proporcija, bez strogog dokazivanja. U srednjoj školi, Talesov teorem i njegov obrat uvode se formalno, ali na različite načine te se formalno i dokazuje. Međutim, Talesov teorem obično ostaje u sjeni teorema o sličnosti trokuta jer oni postaju dominantno sredstvo u rješavanju brojnih zadataka. U nekim se situacijama Talesov teorem dokazuje primjenom sličnosti iako su teoremi o sličnosti posljedica Talesovog teorema. Pri radu s Talesovim teoremom često se nižu slični zadaci u svrhu uvježbavanja istog umjesto da se, kada je jedan zadatak već riješen, sagledavaju i druge mogućnosti istog zadatka, kao i zadavanje istog zadatka na općenitijoj razini kako bi se crpilo što više njegovih potencijala, a time i različita znanja povezivala u funkcionalnu cjelinu. Cilj ovog rada je ukazati na određene nejasnoće koje se javljaju pri obradi Taleovog teorema te usmjeriti pozornost na mogućnost višestrukog iscrpljivanja jednog zadatka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)