Pregled bibliografske jedinice broj: 1101239
Rezilijencija, kao osobina ličnosti, proces ili ishod u dječjoj i adolescentnoj psihijatriji
Rezilijencija, kao osobina ličnosti, proces ili ishod u dječjoj i adolescentnoj psihijatriji // 16. hrvatski psihijatrijski dani, s međunarodnim sudjelovanjem: knjiga sažetaka
Zagreb: Hrvatsko psihijatrijsko društvo, 2020. str. 73-73 (poster, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1101239 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rezilijencija, kao osobina ličnosti, proces ili ishod u dječjoj i adolescentnoj psihijatriji
(Resilience, as a personality trait, process or outcome in child and adolescent psychiatry)
Autori
Kušević, Zorana ; Jurić Vukelić, Dunja ; Karlica, Hana ; Radoš, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
16. hrvatski psihijatrijski dani, s međunarodnim sudjelovanjem: knjiga sažetaka
/ - Zagreb : Hrvatsko psihijatrijsko društvo, 2020, 73-73
Skup
16. Hrvatski psihijatrijski dani
Mjesto i datum
Online, 25.11.2020. - 27.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
rezilijencija ; osobina ličnosti ; dječja i adolescentna psihijatrija
(resilience ; personality traits ; child and adolescent psychiatry)
Sažetak
Rezilijencija je kompleksan fenomen brojnih definicija koje dijele naglasak kapaciteta za oporavak i održavanje adaptivnog ponašanja nakon stresnog iskustva, kontinuiranog pozitivnog statusa i funkcioniranja, pozitivne prilagodbe i kapaciteta sustava da se suprotstavi i oporavi nakon traume. Nasuprot većini dosadašnjih istraživanja usmjerenih na istraživanje i razumijevanje čimbenika rizičnih za razvoj psiholoških poteškoća, suvremeni pristup u području mentalnog zdravlja naglasak stavlja na zaštitne čimbenike i biopsihosocijalne procese koji doprinose uspješnoj psihološkoj prilagodbi u susretu s nepovoljnim životnim okolnostima. Iako se pojam rezilijencije ne nalazi u klasifikacijama, on je od velike praktične i kliničke važnosti u dječjoj psihijatriji sa stajališta prediktivne, preventivne i personalizirane medicine. Istraživanja rezilijencije u dječjoj i adolescentnoj dobi definirala su nekoliko ključnih roditeljskih osobina koje doprinose rezilijenciji: konzistentnu strukturu i disciplinu, nadzor aktivnosti, pozitivne roditeljske stavove, aktivnu uključenost i jasne komunikacijske obrasce, kao i jasan pozitivan odnos između kvalitete roditeljstva i djetetove sposobnosti prilagodbe na nepovoljne okolnosti. Longitudinalna istraživanja sugeriraju da rezilijentna djeca dobivaju velik dio emocionalne podrške i izvan obitelji, da se oslanjaju na prijatelje, nastavnike i susjede tražeći utjehu ili savjet u kriznim situacijama. Kao jedan od zaštitnih čimbenika za djecu i adolescente, škola svojim intervencijama može ostvariti značajne pozitivne pomake u razini rezilijencije. Značajna je i kvaliteta odnosa s vršnjacima, a rezilijentna djeca su se pokazala veoma vještom u stvaranju i održavanju kvalitetnih prijateljstava. Doživljaj doma, škole, vršnjaka i zajednice kao okruženja koja pružaju podršku za pozitivan razvoj potencijala i prilike za smisleno uključivanje u raznolike aktivnosti preduvjeti su razvoja karakteristika koje definiraju rezilijenciju. U aktualnoj pandemiji koronavirusa bilo bi izrazito korisno usmjeriti se na istraživanja rezilijencije i longitudinalnih istraživanja mentalnog zdravlja u kontekstu daljnjeg tijeka pandemije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
KBC Split,
Klinički bolnički centar Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb