Pregled bibliografske jedinice broj: 1101232
Korelacija i integracija nastavnih sadržaja Geografije i Povijesti u gimnazijskom nastavnom programu geografije
Korelacija i integracija nastavnih sadržaja Geografije i Povijesti u gimnazijskom nastavnom programu geografije, 2014., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet / Geografski odsjek, Zagreb
CROSBI ID: 1101232 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korelacija i integracija nastavnih sadržaja
Geografije i Povijesti u gimnazijskom nastavnom
programu geografije
(Correlation and Integration of Educational
Contents of Geography and History in High School
Curriculum of Geography)
Autori
Tuđan, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet / Geografski odsjek
Mjesto
Zagreb
Datum
17.07
Godina
2014
Stranica
104
Mentor
Vuk, Ružica
Ključne riječi
geografija, integracija, korelacija, nastavni plan i program, povijest, udžbenici
(geography, integration, correlation, curriculum, history, textbooks)
Sažetak
Glavni predmet istraživanja ovog rada jest mogućnost povezivanja nastavnih sadržaja geografije i povijesti u gimnazijskoj nastavi geografije. Kompleksnom analizom utemeljenom na teorijskim postavkama nastavnog plana i programa te propisanih udžbenika, kao i neposrednim promatranjem nastavnih satova profesora geografije i profesora geografije i povijesti te ispitivanjem mišljenja učenika i nastavnika kod kojih je provođeno promatranje, ustanovljena je zadovoljavajuća razina zastupljenosti sadržaja iz povijesti, ali na nedovoljnom stupnju integracije. Velika većina ispitanih učenika smatra kako je sadržaje iz povijesti nužno uključiti u nastavu geografije, te takve integrirane sadržaje geografije i povijesti percipiraju kao zanimljive, vrlo razumljive, korisne, važne i ne odveć teške nastavne sadržaje. Međutim, u nekim se dijelovima ipak razlikuju stavovi učenika različitih škola, što nam ukazuje na određene razlike u obradi takvih sadržaja između nastavnika geografije i dvopredmetnog nastavnika geografije i povijesti, zbog čega bi poželjno bilo ispitati mišljenje većeg dijela učenika i nastavnika. Istraživana tema smatra se veoma važnom za evaluaciju sadašnje situacije u povezivanju nastavnih sadržaja dvaju predmeta, te još značajnijom za buduće planiranje i eventualne promjene u cjelokupnom nastavnom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija