Pregled bibliografske jedinice broj: 1101229
Usporedba kurikuluma geografije Hrvatske i Portugala
Usporedba kurikuluma geografije Hrvatske i Portugala, 2016., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet / Geografski odsjek, Zagreb
CROSBI ID: 1101229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba kurikuluma geografije Hrvatske i
Portugala
(The comparison of geography curriculum in Croatia
and Portugal)
Autori
Boldin, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet / Geografski odsjek
Mjesto
Zagreb
Datum
23.02
Godina
2016
Stranica
69
Mentor
Vuk, Ružica
Ključne riječi
kurikulum, geografija, obrazovni sustav, Hrvatska, Portugal
(curriculum, geography, education system, Croatia, Portugal)
Sažetak
U radu je izvršena usporedba sastavnica kurikuluma geografije te općih značajki obrazovnog sustava Hrvatske i Portugala. Temelj rada je komparativna analiza nastavnog plana i programa geografije u osnovnim školama i gimnazijama, obrazovnih ishoda geografije te vrednovanja u dvjema državama. U Portugalu je utvrđeno nepostojanje regionalne geografije u nastavnim sadržajima te veća sklonost društvenim nego fizičkogeografskim sadržajima, dok su ishodi usmjereniji na raspravu nego na faktografiju. Neposrednim promatranjem nastavnih sati u Portu utvrđena je učestalost korištenja oblika rada, nastavnih sredstava i pomagala. Metodom anketiranja učenika devetih razreda dobiven je uvid u njihove stavove prema geografiji kao znanosti i predmetu, a metodom dubinskog intervjua s doc. dr. Felisbelom Martins dobivene su teže dostupne informacije o geografiji unutar portugalskog obrazovnog sustava. Portugalski je kurikulum napredniji u smislu veće izbornosti predmeta te zahtijevanja viših razina znanja od učenika, no prednost Hrvatske su natjecanja iz geografije te bolja perspektiva zaposlenja, usavršavanja i mogućnosti napredovanja nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija