Pregled bibliografske jedinice broj: 1101189
Provedba izvannastavnih aktivnosti učenika: Prirodoslovno područje
Provedba izvannastavnih aktivnosti učenika: Prirodoslovno područje // Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije
Rijeka, Hrvatska, 2020. str. 1-1 (pozvano predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1101189 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provedba izvannastavnih aktivnosti učenika:
Prirodoslovno područje
(Extracurricular activities of students: Natural
sciences)
Autori
Pejić Papak, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 22.10.2020. - 26.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
izvannastavne aktivnosti, učenici, prirodoslovno područje
(extracurricular activities, students, natural science)
Sažetak
Put ka postizanju kvalitetnoga i sadržajnoga slobodnog vremena sustavni je rad na odgoju i kulturi za slobodno vrijeme. Kultura provođenja slobodnog vremena označava vrijeme za osobnu nadogradnju, socijalizaciju i stvaralaštvo, a njegova uloga, svrha i zadaća osobit je izazov odgoju i obrazovanju. Upravo je škola mjesto za stručno, planirano i organizirano provođenje slobodnog vremena djece putem izvannastavnih aktivnosti učenika koje se planiraju Školskim kurikulumom. Učenik dobrovoljno, u skladu s osobnim interesima odabire izvannastavne aktivnosti različitih odgojno obrazovnih područja. Prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu (2011) skupine izvannastavnih aktivnosti svrstavamo u sljedeća odgojno-obrazovna područja: Jezično- komunikacijsko područje, Matematičko područje, Prirodoslovno područje, Tehničko i informatičko područje, Društveno-humanističko područje, Umjetničko područje, Tjelesno i zdravstveno područje. Raznovrsnost programa, sadržaja, oblika i metoda rada koji se ostvaruju u aktivnostima, zahvaljujući entuzijazmu učitelja-voditelja i aktivnosti, stvaralaštvu učenika, otvaraju vrata škole i zajednice prema svemu što je okružuje: učenicima, učiteljima, drugim školama, stručnjacima i stručnim udrugama te tako omogućuju afirmaciju učenika i učitelja. U kontekstu provedbe izvannastavnih aktivnosti koje su u poveznici s prirodom, za ovu je prezentaciju studijem dokumentacije Školskih kurikuluma osnovnih škola Primorsko-goranske županije (N=56) analizirana ponuda izvannastavnih aktivnosti Prirodoslovnog područja za učenike razredne i predmetne nastave. Rezultati ukazuju na ponudu raznovrsnih aktivnosti unutar područja Prirodoslovlja s najzastupljenijim aktivnostima ekoloških skupina. Iako su učenici motivirani za sudjelovanje u različitim interesnim područjima izvannastavnih aktivnosti, iz konteksta u kojem one danas djeluju brojna pitanja upozoravaju na nedovoljnu pozornost i iskorištenost izvannastavnih aktivnosti u procesu razvoja i napretka učenika. Kontinuirano valja osluškivati učenike i promišljati o: raznovrsnosti ponude aktivnosti interesnih područja, implementiranju novih spoznaja u procese poučavanja, stvaranja s učenicima, kvaliteti uradaka, poticajnom ozračju i okruženju za stvaranje. Za profesionalni napredak u području organizacije i provedbe izvannastavnih aktivnosti, pored uvažavanja i pohvala za entuzijazam učitelja, valja učitelje motivirati na refleksije, suradnička obogaćivanja iskustava i usavršavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-pr-drustv-19-19 - Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije (PROVIDIT) (Anđić, Dunja) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Petra Pejić Papak
(autor)