Pregled bibliografske jedinice broj: 1101141
STRATEGIJE OPORAVKA SAJAMSKE INDUSTRIJE: POSTPANDEMIJSKI IZAZOVI
STRATEGIJE OPORAVKA SAJAMSKE INDUSTRIJE: POSTPANDEMIJSKI IZAZOVI // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 1 (2020), 407-431 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1101141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STRATEGIJE OPORAVKA SAJAMSKE INDUSTRIJE:
POSTPANDEMIJSKI IZAZOVI
(EXHIBITION INDUSTRY RECOVERY STRATEGIES: POST-
PANDEMIC CHALLENGES)
Autori
Tomšić, Dina
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 1
(2020);
407-431
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
sajamska industrija ; strategije oporavka ; hibridna događanja ; agilni projekt menadžment ; dinamičke sposobnosti ;
(exhibition industry ; recovery strategy ; hybrid events ; agile project management ; dynamic capabilities ;)
Sažetak
Sajamska industrija dio je lanca stvaranja vrijednosti svih industrijskih sektora i uslužnih djelatnosti nacionalne ekonomije. Ujedno je i platforma za uključivanje pružatelja usluga s kojima zajednički stvara ukupno događanje. Svjetski gospodarski utjecaj sajamske industrije je izniman. Očituje se direktno, indirektno i inducirano u generiranju zaposlenosti, potrošnje i prodaje, a jednako takva je i šteta, nastala kao posljedica pandemijskog prekida rada. Istraživanja, kao i postojeće znanje o ovoj temi, nedostatni su. Stoga je svrha rada razotkriti utjecaj sajmova i događanja u novoj poslovnoj stvarnosti međupovezanih ekonomija, podijeliti uvide o transformaciji sajamske industrije u doba digitalizacije, ukazati na mehanizme djelovanja kojima inducira multiplikativne razvojne gospodarske efekte, a posebice u sektoru poslovnog turizma te istaknuti potencijal sajamske industrije kao izvozne, investicijske i komunikacijske platforme u realnoj i virtualnoj areni. Na temelju rezultata istraživanja posljednjeg UFI Globalnog Barometra te na primjeru studije slučaja Zagrebačkog velesajma d.o.o. predlažu se strategije oporavka sajamske industrije u Hrvatskoj. Konkretno, putem prikaza transformacijske strategije Društva, zaokreta u strateškim prioritetima, oblikovanog i implementiranog agilnijeg i robusnijeg poslovnog modela te implementacije agilne metode projektnog menadžmenta, ukazuje se na jačanje kapaciteta za nadilaženje postpandemijskih izazova. Osim za sajamsku industriju, šira implikacija konceptualizacije uključuje kongresni turizam te čitavu industriju događanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Econpapers
- Ideas
- Citepac
- Repec