Pregled bibliografske jedinice broj: 1101133
Poticajno razredno ozračje: elementi uspješnosti poučavanja
Poticajno razredno ozračje: elementi uspješnosti poučavanja // Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 162-172
CROSBI ID: 1101133 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticajno razredno ozračje: elementi uspješnosti
poučavanja
(Stimulating Classroom Environment: Elements of
Successful Teaching)
Autori
Pejić Papak, Petra ; Mohorić, Melanija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?
Urednik/ci
Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina
Izdavač
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2020
Raspon stranica
162-172
ISBN
978-953-6965-96-0
Ključne riječi
kompetentnost učitelja, oblici i strategije rada, poticajno ozračje, suvremeno poučavanje
(contemporary teaching, stimulating atmosphere, teacher competence, teaching methods and strategies)
Sažetak
Razredno ozračje je skup činitelja koji pridonose uspješnosti ostvarivanja ishoda poučavanja. Za učinkovite odnose među subjektima nastave, izmjenu različitih metoda i oblika poučavanja, potrebno je osigurati sredine za učenje u kojima je poučavanje determinirano poticajnim razrednim ozračjem, usmjerenim na učenika ali i cjelokupan odgojno- obrazovni proces. Upravo osobne i profesionalne kvalitete učitelja pridonose stvaranju pozitivnog i poticajnog ozračja, stoga je vrlo važna razina njegove kompetentnosti. Konstruiranim upitnikom sastavljenim od dvije skale analizirali su stavovi 222 učitelja razredne nastave iz Primorsko-goranske, Istarske i Ličko- senjske županije o značaju kompetentnosti učitelja, učestalosti korištenja oblika i metoda rada pri poučavanju u funkciji stvaranja poticajnog razrednog ozračja. Uz deskriptivne pokazatelje provedena je jednosmjerna analiza varijance za utvrđivanje razlika među ispitanicima s obzirom na županiju. Rezultati ukazuju da su upravo međuljudski odnosi unutar razreda ključnim faktorom stvaranja poticajnog razrednog ozračja uz primjenu suradničkih oblika i strategija rad, usmjerenost na interese učenika te jasno definiranje ishoda poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija