Pregled bibliografske jedinice broj: 110111
Sociološki aspekti razvoja malih i srednjih poduzeća u Međimurskoj županiji
Sociološki aspekti razvoja malih i srednjih poduzeća u Međimurskoj županiji // Poduzetništvo, institucije i sociokulturni kapital / Čengić, Drago ; Vehovec, Maja (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2002. str. 175-212
CROSBI ID: 110111 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sociološki aspekti razvoja malih i srednjih poduzeća u Međimurskoj županiji
(Sociological aspects of the development of small and medium size enterprises in Međimurje county - a case study)
Autori
Čengić, Drago
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Poduzetništvo, institucije i sociokulturni kapital
Urednik/ci
Čengić, Drago ; Vehovec, Maja
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2002
Raspon stranica
175-212
ISBN
953-6666-25-1
Ključne riječi
Razvoj, mala i srednja poduzeća, Međimurska županija
(Development, small and medium size enterprises, Međimurje county)
Sažetak
Temeljni je cilj ovoga rada da se, temeljem provedenog empirijskog istraživanja, istraže ključni socio-kulturni, vrijednosni i ekonomski aspekti razvoja poduzetništva u Međimurju, jednoj od razvijenijih hrvatskih županija. Pritom se pošlo od hipoteze da je razvoj poduzetništva u Međimurju proizveden &#8216 ; iznutra&#8217 ; - iz samoga Međimurja, dobrim dijelom još za socijalizma i da se vrijednosno oslanja na dugu tradiciju obrtništva u tome kraju. Također, autor zastupa tezu da je ne/sklonost poduzetnika novim oblicima suradnje između poduzetnika evolucijskog karaktera i da je u najvećoj mjeri uvjetovana prethodnim razvojem obrta/poduzeća, tipom tržišta, poslovnim potencijalima i vlasničkom strukturom poduzetništva. Nalazi istraživanja sugeriraju, između ostaloga, zaključak da je razvoj poduzetništva u Međimurju prvenstveno rezultat napornoga rada i radišnosti lokalnoga stanovništva, a u manjoj mjeri suradnje između poduuzetnika, državnog poticanja poduzetništva za socijalističkog razdoblja, komunalne infrastrukture i dobrog zemljopisnog (graničnog) položaja županije. U odnosu na tipična obilježja malih i srednjih poduzeća u nekim postsocijalističkim zemljama (većinom utemeljena u uslužnim djelatnostima), ovo istraživanje podupire tezu da se među međimurskim poduzetnicima nalazi i relativno veliki dio vlasnika proizvodnih/prerađivačkih poduzeća te relativno veliki broj uspješnih poduzetnika s tendencijama rasta. Najveći je broj međimurskih poduzetnika ipak orijentiran na domaće tržište i ta činjenica djelomično objašnjava nepostojanje razvijenijih oblika proizvodne suradnje između domaćih, odnosno domaćih i stranih poduzetnika Nisu uočene niti veće poduzetničke poslovne mreže, a glavni su razlozi tome: slaba konkurencija i postojanje monopola na domaćem tržištu, nesklonost &#8216 ; gubljenja vremena&#8217 ; na izgradnju takvih mreža, nepovjerenje između poslovnih partnera i želja vlasnika obrta i poduzeća da sačuvaju svoju nezavisnost i poslovnu autonomiju u datim okolnostima poslovanja. Da bi se došlo do konačnih zaključaka u pogledu socio-ekonomskih i vrijednosnih aspekata razvoja poduzetništva u Međimurju, pogotovo u odnosu na druge hrvatske županije, potrebna su nova istraživanja ovoga problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0194202
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Drago Čengić
(autor)