Pregled bibliografske jedinice broj: 1101018
Razumjevanje koncepta funkcije zadane geometrijskim uzorkom prema teoriji van Hiele-a
Razumjevanje koncepta funkcije zadane geometrijskim uzorkom prema teoriji van Hiele-a // Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Van Hieleova teorija u matematičkom obrazovanju
Zadar, Hrvatska, 2019. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 1101018 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumjevanje koncepta funkcije zadane geometrijskim uzorkom prema teoriji van Hiele-a
(Understanding the concept of function given by a geometric pattern according to van Hiele's theory)
Autori
Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Van Hieleova teorija u matematičkom obrazovanju
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.04.2019. - 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
funkcijsko mišljenje, geometrijski uzorak, koncept funkcije, van Hiele teorija
(functional thinking, geometric pattern, concept of function, van Hiele theory)
Sažetak
Funkcija je važan koncept matematičke pismenosti, koji prožima gotovo cijelu matematiku i neophodan je za razumijevanje mnogih drugih koncepata. U našem obrazovnom sustavu koristi se moderna definicija pojma funkcije, Dirichlet-Bourbaki definicija, kojom se opisuje određena interakcija između elemenata dvaju ne praznih skupova. Proces učenja i razumijevanja koncepta funkcije razvija se postupno, a razvoj funkcijskog mišljenja može s opisati kroz pet hijerarhijskih razina van Hieleove teorije. Osnovna karakteristika tog modela je da se razine trebaju savladavati redom, uz odgovarajuće učenje i poučavanje. Razina mišljenja učenika ukazuje na kontekst unutar kojeg učenik može učiti s razumijevanjem, a svaki kontekst ima i svoj jezik izražavanja. Napredovanje podrazumijeva razvoj jezika i promjenu konteksta. Kako bi se razvio odgovarajući proces učenja i poučavanja koncepta funkcije potrebno je prije svega znati razinu mišljenja na kojoj se učenici nalaze i koje aktivnosti mogu provesti. U suprotnom, poučavamo učenike jezikom koji ne razumiju pa ne mogu ni napredovati u razvoju funkcijskog mišljenja. U skladu s tim razmatraju se primjeri uvođenja koncepta funkcije do treće razine te se u okviru van Hieleove teorije interpretira uradak studenata pri opisivanju funkcije zadane geometrijskim uzorkom.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)