Pregled bibliografske jedinice broj: 1100994
Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa
Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa // Hrčak : glasilo Hrvatskoga čitateljskog društva, 25 (2020), 2; 95-103 doi:10.11608/sgnj.25.2.1 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1100994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih
pristupa
(University teaching as a reflection of different
theoretical approaches)
Autori
Podgorelec, Valerija ; Stunić, Dalila ; Mikšić, Štefica
Izvornik
Hrčak : glasilo Hrvatskoga čitateljskog društva (1331-8454) 25
(2020), 2;
95-103
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pedocentristički pristup ; sociocentristički pristup ; kreativni pristup ; emancipacijski pristup ; kvaliteta nastave
(pedocentristic approach ; sociocentristic approach ; creative approach ; emancipation approach ; teaching quality)
Sažetak
Uvod: Kombinacijom teorijskih pristupa u nastavi povećava se motivacija studenata i kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa. Cilj ovog rada bio je ispitati prisutnost teorijskih pristupa s njihovim odrazom na kvalitetu sveučilišne nastave, kreativnost, samoaktualizaciju, usvajanje znanja, vještina i sposobnosti te prisutnost (ne)ugodne klime. Metoda: Uporabom anonimnog anketnog upitnika provedeno je istraživanje najčešćih pristupa u nastavi studenata Učiteljskog studija i Studija sestrinstva u Osijeku te studenata Studija sestrinstva u Čakovcu. Rezultati: Rezultati istraživanja pokazali su da je, bez značajne razlike na obje vrste studija, najviše korišten sociocentristički pristup, kod čak 80 % studenata. Na Učiteljskom studiju značajnija je zastupljenost pedocentrističkog pristupa (Fisherov egzaktni test, P < 0, 001), umjetničkog (Fisherov egzaktni test, P = 0, 001), emancipacijskog (Fisherov egzaktni test, P = 0, 02), kreativnog (Fisherov egzaktni test, P < 0, 001) u odnosu na studente Studija sestrinstva. Značajnija je zastupljenost komponenata sustavnog (Mann Whitney U test, P = 0, 01) i kreativnog pristupa (Mann Whitney U test, P = 0, 004) u odnosu na studente Studija sestrinstva. Individualni oblik rada (Mann Whitney U test, P = 0, 02), i aktivnost u paru (Mann Whitney U test, P = 0, 04), značajnije je primijenjen na Učiteljskom studiju nego na Studiju sestrinstva. Motivacija i opuštenost značajne su na studiju Sestrinstva (Fisherov egzaktni test, P = 0, 005). Sveučilišna nastava Učiteljskog studija kreativna je za 30 ispitanika (38, 5 %), dok je na Studiju sestrinstva nastava pedocentrična (Fisherov egzaktni test, P = 0, 003). Zaključak: Studenti Učiteljskog studija imaju više zastupljenih kreativnih pristupa u odnosu na Studij sestrinstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek
Profili:
Štefica Mikšić
(autor)