Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1100994

Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa


Podgorelec, Valerija; Stunić, Dalila; Mikšić, Štefica
Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa // Hrčak : glasilo Hrvatskoga čitateljskog društva, 25 (2020), 2; 95-103 doi:10.11608/sgnj.25.2.1 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1100994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa
(University teaching as a reflection of different theoretical approaches)

Autori
Podgorelec, Valerija ; Stunić, Dalila ; Mikšić, Štefica

Izvornik
Hrčak : glasilo Hrvatskoga čitateljskog društva (1331-8454) 25 (2020), 2; 95-103

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
pedocentristički pristup ; sociocentristički pristup ; kreativni pristup ; emancipacijski pristup ; kvaliteta nastave
(pedocentristic approach ; sociocentristic approach ; creative approach ; emancipation approach ; teaching quality)

Sažetak
Uvod: Kombinacijom teorijskih pristupa u nastavi povećava se motivacija studenata i kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa. Cilj ovog rada bio je ispitati prisutnost teorijskih pristupa s njihovim odrazom na kvalitetu sveučilišne nastave, kreativnost, samoaktualizaciju, usvajanje znanja, vještina i sposobnosti te prisutnost (ne)ugodne klime. Metoda: Uporabom anonimnog anketnog upitnika provedeno je istraživanje najčešćih pristupa u nastavi studenata Učiteljskog studija i Studija sestrinstva u Osijeku te studenata Studija sestrinstva u Čakovcu. Rezultati: Rezultati istraživanja pokazali su da je, bez značajne razlike na obje vrste studija, najviše korišten sociocentristički pristup, kod čak 80 % studenata. Na Učiteljskom studiju značajnija je zastupljenost pedocentrističkog pristupa (Fisherov egzaktni test, P < 0, 001), umjetničkog (Fisherov egzaktni test, P = 0, 001), emancipacijskog (Fisherov egzaktni test, P = 0, 02), kreativnog (Fisherov egzaktni test, P < 0, 001) u odnosu na studente Studija sestrinstva. Značajnija je zastupljenost komponenata sustavnog (Mann Whitney U test, P = 0, 01) i kreativnog pristupa (Mann Whitney U test, P = 0, 004) u odnosu na studente Studija sestrinstva. Individualni oblik rada (Mann Whitney U test, P = 0, 02), i aktivnost u paru (Mann Whitney U test, P = 0, 04), značajnije je primijenjen na Učiteljskom studiju nego na Studiju sestrinstva. Motivacija i opuštenost značajne su na studiju Sestrinstva (Fisherov egzaktni test, P = 0, 005). Sveučilišna nastava Učiteljskog studija kreativna je za 30 ispitanika (38, 5 %), dok je na Studiju sestrinstva nastava pedocentrična (Fisherov egzaktni test, P = 0, 003). Zaključak: Studenti Učiteljskog studija imaju više zastupljenih kreativnih pristupa u odnosu na Studij sestrinstva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek

Profili:

Avatar Url Štefica Mikšić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Podgorelec, Valerija; Stunić, Dalila; Mikšić, Štefica
Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa // Hrčak : glasilo Hrvatskoga čitateljskog društva, 25 (2020), 2; 95-103 doi:10.11608/sgnj.25.2.1 (recenziran, članak, znanstveni)
Podgorelec, V., Stunić, D. & Mikšić, Š. (2020) Sveučilišna nastava kao odraz različitih teorijskih pristupa. Hrčak : glasilo Hrvatskoga čitateljskog društva, 25 (2), 95-103 doi:10.11608/sgnj.25.2.1.
@article{article, author = {Podgorelec, Valerija and Stuni\'{c}, Dalila and Mik\v{s}i\'{c}, \v{S}tefica}, year = {2020}, pages = {95-103}, DOI = {10.11608/sgnj.25.2.1}, keywords = {pedocentristi\v{c}ki pristup, sociocentristi\v{c}ki pristup, kreativni pristup, emancipacijski pristup, kvaliteta nastave}, journal = {Hr\v{c}ak : glasilo Hrvatskoga \v{c}itateljskog dru\v{s}tva}, doi = {10.11608/sgnj.25.2.1}, volume = {25}, number = {2}, issn = {1331-8454}, title = {Sveu\v{c}ili\v{s}na nastava kao odraz razli\v{c}itih teorijskih pristupa}, keyword = {pedocentristi\v{c}ki pristup, sociocentristi\v{c}ki pristup, kreativni pristup, emancipacijski pristup, kvaliteta nastave} }
@article{article, author = {Podgorelec, Valerija and Stuni\'{c}, Dalila and Mik\v{s}i\'{c}, \v{S}tefica}, year = {2020}, pages = {95-103}, DOI = {10.11608/sgnj.25.2.1}, keywords = {pedocentristic approach, sociocentristic approach, creative approach, emancipation approach, teaching quality}, journal = {Hr\v{c}ak : glasilo Hrvatskoga \v{c}itateljskog dru\v{s}tva}, doi = {10.11608/sgnj.25.2.1}, volume = {25}, number = {2}, issn = {1331-8454}, title = {University teaching as a reflection of different theoretical approaches}, keyword = {pedocentristic approach, sociocentristic approach, creative approach, emancipation approach, teaching quality} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font