Pregled bibliografske jedinice broj: 1100973
Utjecaj političkog marketinga u digitalnom okruženju na birače s obzirom na životnu dob
Utjecaj političkog marketinga u digitalnom okruženju na birače s obzirom na životnu dob // Interdisciplinary management research XVI = Interdisziplinäre Managementforschung XVI / Barknvic, Dražen ; Hein Dernoscheg, Karl ; Erceg, Aleksandar ; Glavaš, Jerko ; Pap, Norbert ; Runzheimer, Bodo ; Wenttel, Dirk (ur.).
Opatija: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hochschule Pforzheim University of Applied Sciences ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2020. str. 235-250 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1100973 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj političkog marketinga u digitalnom
okruženju na birače s obzirom na životnu dob
(Impact of political marketing in digital
environment on voters with regard to their age)
Autori
Stilin, Žarko ; Samardžić, Vinko ; Šustar Kristijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Interdisciplinary management research XVI = Interdisziplinäre Managementforschung XVI
/ Barknvic, Dražen ; Hein Dernoscheg, Karl ; Erceg, Aleksandar ; Glavaš, Jerko ; Pap, Norbert ; Runzheimer, Bodo ; Wenttel, Dirk - Opatija : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hochschule Pforzheim University of Applied Sciences ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2020, 235-250
Skup
16th Interdisciplinary Management Research (IMR 2020)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 07.05.2020. - 09.05.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
marketing ; digitalni marketing ; politički marketing ; utjecaj ; životna dob
(marketing ; digital marketing ; political marketing ; impact ; age)
Sažetak
Marketing 21. stoljeća temelji se na digitalnom marketingu. Iako se u Hrvatskoj nije popularno baviti bilo čime što ima veze s politikom, autori kao temu istraživanja izabiru utjecaj političkog marketinga u digitalnom okruženju s obzirom na životnu dob. Razlog pisanja rada je proširenje saznanja o političkom e-marketingu koji je nedovoljno zastupljen u hrvatskim znanstvenim okvirima. U današnje vrijeme političke stranke se ponašaju kao poslovni subjekti. Koriste tržišne informacije kako bi utjecale na oblikovanje proizvoda kojeg nude. Politički marketing se definira kao politički subjekt (bilo da se radi o proizvodu koji se nudi, političaru, kandidatu, vladi) i njihovom odnosu s tržištem ili prema tržištu (bilo da se radi o javnosti općenito, građanima, članovima). Jednostavno rečeno politički subjekti koriste marketinške tehnike s ciljem osvajanja političke vlasti. Rad prikazuje rezultate istraživanja čiji je cilj bio utvrditi utjecaj političkog marketinga u digitalnom okruženju s obzirom na životnu dob. S obzirom na pretpostavku kako mlađa populacija više vremena provodi na Internetu hipoteza rada glasi: ‘’Politički marketing u digitalnom okruženju ima veći utjecaj na mlađe biračko tijelo’’. Istraživanje je provedeno kroz anketni upitnik među potencijalnim biračima. Dvije su izborne jedinice izabrane zbog svojih različitosti, IV. kao pretežito ruralna izborna jedinica i VIII. kao pretežito urbana izborna jedinica. Zaključeno je kako politički marketing u digitalnom okruženju ima veći na mlađe biračko tijelo u odnosu na starije biračko tijelo. Ipak, razliku su minimalne. Iznimno je nizak utjecaj političkog marketinga na glasače u Hrvatskoj. Krucijalna društvena implikacija je kako mlado biračko tijelo od 18- 34 godine u malom postotku izlaze na izbore. Politički subjekt koji aktivira navedeno tijelo može ostvariti svoj cilj, odnosno osvojiti izbore. Aktivacijom mladih moguće je promijeniti političku sliku Hrvatske i provesti nužno potrebne reforme. Rezultati mogu biti korišteni u svrhu unaprjeđenja političkog e- marketinga i mogu služiti političkim, te marketinškim stručnjacima za izradu političke kampanje i političke komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Politologija
Napomena
Sažetak na engleskom jeziku:
Marketing in the 21st century is based on
digital marketing. Although in Croatia dealing
with anything related to politics is unpopular,
authors chose the topic of political marketing
in digital environment with regard to age. The
purpose of this paper is to broaden the
knowledge on political e-marketing that is
underrepresented in Croatian science. Nowadays,
political parties act as business subjects.
They use market information to influence
shaping of a product they offer. Political
marketing is defined as political subjects
(whether those are products offered,
politicians, candidates, government) and their
relationship with or towards market (whether it
is the public in general, citizens, members).
Simply speaking, political subjects use
marketing techniques to reach political power.
The paper shows research results that aimed at
determining the impact of political marketing
in digital environment with regard to age.
Regarding the assumption that younger
population spends more time online, the
hypothesis is: "Political marketing in digital
environment has more impact on younger body of
voters". Research used a questionnaire among
potential voters. Two electoral units were
chosen due to their differences; IV electoral
unit as a primarily rural and VIII unit as
primarily urban. Conclusion arises that impact
of political marketing in digital environment
is higher on younger voters than on the older
ones. Still, the differences are minimal.
Impact of political marketing on voters in
Croatia is extremely low. The crucial social
implication is that a small percentage of 18-34
year olds turn out to vote. Political subjects
who activate the aforementioned body can
achieve their goal – win elections. By
activating young people, it is possible to
change the political image of Croatia and make
necessary reforms. The results can be used to
improve political e-marketing and serve
political and marketing professionals to create
a political campaign and political
communication.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Veleučilište PAR
Profili:
Žarko Stilin
(autor)