Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1100923

Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti


Mazur, Tamara
Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Osijek, Osijek


CROSBI ID: 1100923 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti
(Multiperspectivity in descriptions of medieval Croatian history in high school history textbooks)

Autori
Mazur, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet Osijek

Mjesto
Osijek

Datum
11.09

Godina
2019

Stranica
91

Mentor
Doc. dr. sc. Denis Njari ; dr. sc. Igor Josipović

Ključne riječi
multiperspektivnost, udžbenik, hrvatski srednji vijek, metodika nastave povijesti
(multiperspectivity, textbook, Croatian Middle Ages, methodology of teaching history)

Sažetak
Diplomskim se radom pod nazivom „Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti“ nastoji, ukazivanjem na interdisciplinarna teorijska polazišta te analizom sadržaja srednjoškolskih udžbenika povijesti, prikazati stanje i mogućnosti korištenja koncepta multiperspektivnosti u nastavi povijesti. Analiza sadržaja odnosi se na prikaze srednjovjekovne hrvatske povijesti zbog ne toliko čestoga analiziranja prikaza istih deskriptivnim i drugim znanstvenih analizama unutar metodike nastave povijesti. Važnost ovoga koncepta u nastavi povijesti očituje se mnogostruko, a prvenstveno za razvijanje vještina povijesnoga, a tako i kritičkoga, mišljenja učenika. A kako se udžbenik, još uvijek, drži temeljnim nastavnim sredstvom tako je upravo to nastavno sredstvo odabrano za objekt kvantitativne i deskriptivne analize. Važno je naglasiti da je analiza provedena na sadržajima udžbenika koji su trenutno važeći za korištenje, a propisalo ih je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske. Osim toga, ključno je ukazati, upravo u trenutku nastanka ovoga rada te provođenja analize, unutar obrazovnih politika, radi se na izmjenama nekih temeljnih dokumenata odgojno-obrazovnog sustava, načina prikazivanja sadržaja u udžbenicima te popisa važećih udžbenika za korištenje u nastavi. Navedena analiza jest, stoga, središnji dio ovoga rada. Također, za potrebe ovoga rada provedeno je i anketiranje srednjoškolskih nastavnika povijesti (uzorak je bio prigodan) kako bi se razmatranja unutar ovoga rada čim potpunije prikazala. Navedeno anketiranje, dakle, služi kako bi se zaključci o mogućnostima korištenja, a tako i korištenju u nastavi, donijeli što objektivnije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Igor Josipović (mentor)

Avatar Url Tamara Mazur (autor)

Avatar Url Denis Njari (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Mazur, Tamara
Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Osijek, Osijek
Mazur, T. (2019) 'Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Osijek, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mazur, Tamara}, year = {2019}, pages = {91}, keywords = {multiperspektivnost, ud\v{z}benik, hrvatski srednji vijek, metodika nastave povijesti}, title = {Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjo\v{s}kolskim ud\v{z}benicima povijesti}, keyword = {multiperspektivnost, ud\v{z}benik, hrvatski srednji vijek, metodika nastave povijesti}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mazur, Tamara}, year = {2019}, pages = {91}, keywords = {multiperspectivity, textbook, Croatian Middle Ages, methodology of teaching history}, title = {Multiperspectivity in descriptions of medieval Croatian history in high school history textbooks}, keyword = {multiperspectivity, textbook, Croatian Middle Ages, methodology of teaching history}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font