Pregled bibliografske jedinice broj: 1100923
Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti
Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Osijek, Osijek
CROSBI ID: 1100923 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne
hrvatske povijesti u srednjoškolskim
udžbenicima povijesti
(Multiperspectivity in descriptions of medieval
Croatian history in high school history
textbooks)
Autori
Mazur, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
11.09
Godina
2019
Stranica
91
Mentor
Doc. dr. sc. Denis Njari ; dr. sc. Igor Josipović
Ključne riječi
multiperspektivnost, udžbenik, hrvatski srednji vijek, metodika nastave povijesti
(multiperspectivity, textbook, Croatian Middle Ages, methodology of teaching history)
Sažetak
Diplomskim se radom pod nazivom „Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti“ nastoji, ukazivanjem na interdisciplinarna teorijska polazišta te analizom sadržaja srednjoškolskih udžbenika povijesti, prikazati stanje i mogućnosti korištenja koncepta multiperspektivnosti u nastavi povijesti. Analiza sadržaja odnosi se na prikaze srednjovjekovne hrvatske povijesti zbog ne toliko čestoga analiziranja prikaza istih deskriptivnim i drugim znanstvenih analizama unutar metodike nastave povijesti. Važnost ovoga koncepta u nastavi povijesti očituje se mnogostruko, a prvenstveno za razvijanje vještina povijesnoga, a tako i kritičkoga, mišljenja učenika. A kako se udžbenik, još uvijek, drži temeljnim nastavnim sredstvom tako je upravo to nastavno sredstvo odabrano za objekt kvantitativne i deskriptivne analize. Važno je naglasiti da je analiza provedena na sadržajima udžbenika koji su trenutno važeći za korištenje, a propisalo ih je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske. Osim toga, ključno je ukazati, upravo u trenutku nastanka ovoga rada te provođenja analize, unutar obrazovnih politika, radi se na izmjenama nekih temeljnih dokumenata odgojno-obrazovnog sustava, načina prikazivanja sadržaja u udžbenicima te popisa važećih udžbenika za korištenje u nastavi. Navedena analiza jest, stoga, središnji dio ovoga rada. Također, za potrebe ovoga rada provedeno je i anketiranje srednjoškolskih nastavnika povijesti (uzorak je bio prigodan) kako bi se razmatranja unutar ovoga rada čim potpunije prikazala. Navedeno anketiranje, dakle, služi kako bi se zaključci o mogućnostima korištenja, a tako i korištenju u nastavi, donijeli što objektivnije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek