Pregled bibliografske jedinice broj: 1100791
Refleksija na uspješnost rješavanja izoliranog geometrijskog problema i njegov potencijal u nastavi
Refleksija na uspješnost rješavanja izoliranog geometrijskog problema i njegov potencijal u nastavi // Zbornik radova: Geometrija u nastavi matematike. / Gortan, Robert (ur.).
Pula: Matematičko društvo "Istra", 2019. str. 68-83 (ostalo, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1100791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Refleksija na uspješnost rješavanja izoliranog
geometrijskog problema i njegov potencijal u
nastavi
(Reflection on the success of solving an
isolated geometrical problem and its potential
in teaching mathematics)
Autori
Baranović, Nives ; Antunović Piton, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova: Geometrija u nastavi matematike.
/ Gortan, Robert - Pula : Matematičko društvo "Istra", 2019, 68-83
ISBN
978-953-56797-3-8
Skup
11. stručno-metodički skup „Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi“
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 14.11.2019. - 16.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
geometrijski problem ; matematički jezik ; rješavanje problema ; vizualizacija
(geometrical problem ; mathematical language ; problem solving ; visualization)
Sažetak
U radu se razmatraju faktori uspješnosti rješavanja izoliranog geometrijskog problema te njegov potencijal u razvoju i njegovanju matematičkih procesa kroz otkrivanje i kreiranje veza među matematičkim objektima te primjenu istih u svrhu rješavanja dane problemske situacije. Polazište za razmatranje je jedan geometrijski zadatak s državne mature, koji je ponuđen učenicima 7. i 8. razreda osnovne škole u tri varijante: kao tekstualni problem, kao tekstualni problem uz odgovarajuću sliku te kao zadatak „obučen“ u kontekst. Na temelju rezultata provedenog istraživanja sa 182 učenika, ukazuje se na ključne faktore koji utječu na proces rješavanja (vještine vizualizacije, otkrivanje i povezivanje koncepata, simboličko zapisivanje, kultura rješavanja zadataka) te se daju prijedlozi za promjene u procesu učenja i poučavanja geometrije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli