Pregled bibliografske jedinice broj: 1100762
Učenje temeljeno na čitanju s razumijevanjem
Učenje temeljeno na čitanju s razumijevanjem // 2. mednarodna konferenca o učenju in poučevanju matematike KUPM 2014
Čatež ob Savi, Slovenija, 2014. (predavanje, međunarodna recenzija, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 1100762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje temeljeno na čitanju s razumijevanjem
(Learning based on reading comprehension)
Autori
Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni
Skup
2. mednarodna konferenca o učenju in poučevanju matematike KUPM 2014
Mjesto i datum
Čatež ob Savi, Slovenija, 21.08.2014. - 22.08.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Matematički jezik, matematička pismenost, različite interpretacije jednog pojma, veze među pojmovima, zorni prikaz
(Mathematical language, mathematical literacy, different interpretations of one concept, connections between concepts, visual representation)
Sažetak
Nastavna praksa pokazuje da mnogi učenici rado posežu za konačnim formulama i gotovim algoritmima koje najčešće uče napamet i bez razumijevanja. Provođenje procedura bez jasnog razumijevanja značenja često dovodi do pogrešnih rezultata, a sve češći neuspjeh u učenju istih sadržaja stvara emocionalno nezadovoljstvo, manjak samopouzdanja u vlastite matematičke sposobnosti te u konačnici odustajanje od učenja matematike. Iako matematički sadržaji jesu apstraktni te pri učenju zahtijevaju određeni umni napor, svi učenici prosječnih sposobnosti mogu postati matematički pismeni: služiti se osnovnim matematičkim jezikom u govoru, simboličkom zapisu ili zornom prikazu. Kako bi učenici razumjeli ono što uče, trebaju uspostavljati veze između poznatih i novih matematičkih sadržaja te o istom pojmu promišljati na različite načine. S tim ciljem se u ovom radu daju primjeri iz različitih područja, a pozornost usmjerava na one sadržaje koje učenici ne čitaju s razumijevanjem, uz neke prijedloge različitih interpretacija kao i mogućih načina uspostavljanja veza.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)