Pregled bibliografske jedinice broj: 1100553
Komunikacija djece predškolske dobi s djelima likovne umjetnosti
Komunikacija djece predškolske dobi s djelima likovne umjetnosti, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja - odsjek za odgojitelje, Zadar
CROSBI ID: 1100553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija djece predškolske dobi s djelima
likovne umjetnosti
(Communication of preschool children with works of
fine art)
Autori
Kurić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja - odsjek za odgojitelje
Mjesto
Zadar
Datum
27.10
Godina
2020
Stranica
53
Mentor
Đira, Marina
Ključne riječi
likovna umjetnost, umjetnička djela, komunikacija, predškolsko dijete, likovne aktivnosti
(fine arts, art works, communication, preschool child, art activities)
Sažetak
Ovaj rad podijeljen je na teorijsko i praktično istraživanje komunikacije djece predškolske dobi s djelima likovne umjetnosti. U teorijskom dijelu rada pažnja se posvećuje likovnoj umjetnosti i njezinom značaju u životu čovjeka. Zatim se ističe važnost likovne umjetnosti u području odgoja i obrazovanja kao i važnost kvalitetnog susreta djeteta s likovno umjetničkim djelima pri čemu se ističe kako pritom treba uvažavati razvojne faze u kojima se dijete nalazi. Spomenuti su i opisani načini i metode kojima se djecu predškolske dobi može upoznati s likovno-umjetničkim djelima, a najviše se pažnje pridaje Petračevim metodama iz njegove knjige Dijete i likovno umjetničko djelo: Metodički pristupi likovno –umjetničkom djelu s djecom vrtićke i školske dob. U teorijskom dijelu su još prisutne kratke biografije petorice umjetnika ; Vasilija Kandinskog, Pabla Picassa, Salvadora Dalija, Ivana Meštrovića i Ede Murtića. Od svakog umjetnika odabrano je po jedno umjetničko djelo koje je u teorijskom dijelu prvo opisano, potom i korišteno u praktičnom dijelu rada. U praktičnom istraživanju pažnja se posvećuje komunikaciji s tim umjetničkim djelima na osnovu čega se realizira više likovnih aktivnosti u suradnji s djecom predškolske dobi. Likovne aktivnosti su se provodile u dječjoj igraonici u Zadru i rezultirale su dječjim likovnim radovima koji se u radu opisuju. Na temelju provedenog teorijskog i praktičnog istraživanja kompletiranog raspravom dolazi se do zaključka kako je uključivanje umjetničkih djela u likovne aktivnosti namijenjene djeci predškolske dobi poticajno i za uspostavljanje njihove komunikacije s takvim djelima u razgovoru o njima, a onda i uz to vezanim likovnim aktivnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti