Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 110054

O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava


Jurdana-Šepić, Rajka; Milotić Branka
O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava // Zbornika radova sa Šestog simpozija o nastavi fizike HFD / Buljubašić, Mladen, Knežević, Stjepan (ur.).
Split: Hrvatsko filozofsko društvo, 2003. str. 28-38 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 110054 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava
(Magic of communication - problem discussion)

Autori
Jurdana-Šepić, Rajka ; Milotić Branka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornika radova sa Šestog simpozija o nastavi fizike HFD / Buljubašić, Mladen, Knežević, Stjepan - Split : Hrvatsko filozofsko društvo, 2003, 28-38

Skup
Šesti simpozij HFD o nastavi fizike: Istraživački i problemski usmjerena nastava fizike

Mjesto i datum
Makarska, Hrvatska, 23.04.2003. - 26.04.2003

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
nastava fizike; konstruktivistička teorija; metoda rasprave
(physics teaching; constructivistic theory; discussion)

Sažetak
Ograničenja i nedostaci tradicionalne predavačke nastave postaju sve uočljiviji i štetniji s povećavanjem produkcije informacija, brzine otkrivanja novih znanja i zamjene starih znanja novima. Prenošenje znanja i zapamćivanje sadržaja postaju beskorisnim pa se kao imperativ nameće učenje razvijanjem kvalitetnog mišljenja i konstruiranjem znanja. Provjereno učinkovita metoda aktivnog učenja jest problemska rasprava. Primijenjena u nastavi fizike ima brojne prednosti: doprinosi osvješćivanju sudionika rasprave o problemu i vlastitom neznanju, razvija osjetljivost na probleme, privikava na njihovu analizu, na permanentno preispitivanje koncepata i najvažnije - trenira za postavljanje pitanja. Ukazat ćemo na značaj rasprave, mogućnosti i načine njezine primjene na konkretnim primjerima. Posebno ističemo raspravu u grupama (buzz groups), čiji je najveći značaj interakcija među učenicima, koja, budući da se temelji na ravnopravnosti članova grupe, oslobađa komunikaciju i potiče razmjenu primitivnih koncepata jezikom učenika. Time se postiže ne samo veća razina razumijevanja sadržaja, nego se potiče kreativno mišljenje, što predstavlja najveću vrijednost rasprave. Ujedno se sudionici odgajaju za suradnju i timski rad kao prioritetne komunikacijske vještine koje će u tisućljeću informacija biti ne samo uvjet napretka, nego vjerojatno i opstanka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009003

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Branka Milotić (autor)

Avatar Url Rajka Jurdana-Šepić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jurdana-Šepić, Rajka; Milotić Branka
O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava // Zbornika radova sa Šestog simpozija o nastavi fizike HFD / Buljubašić, Mladen, Knežević, Stjepan (ur.).
Split: Hrvatsko filozofsko društvo, 2003. str. 28-38 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Jurdana-Šepić, R. & Milotić Branka (2003) O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava. U: Buljubašić, Mladen, Knežević, Stjepan (ur.)Zbornika radova sa Šestog simpozija o nastavi fizike HFD.
@article{article, author = {Jurdana-\v{S}epi\'{c}, Rajka}, year = {2003}, pages = {28-38}, keywords = {nastava fizike, konstruktivisti\v{c}ka teorija, metoda rasprave}, title = {O \v{c}aroliji komuniciranja - problemska rasprava}, keyword = {nastava fizike, konstruktivisti\v{c}ka teorija, metoda rasprave}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Makarska, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jurdana-\v{S}epi\'{c}, Rajka}, year = {2003}, pages = {28-38}, keywords = {physics teaching, constructivistic theory, discussion}, title = {Magic of communication - problem discussion}, keyword = {physics teaching, constructivistic theory, discussion}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Makarska, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font