Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1100297

Uporaba materinskoga jezika u razrednom diskursu na satu španjolskoga jezika


Jelić, Andrea-Beata; Vlašič, Nikolina
Uporaba materinskoga jezika u razrednom diskursu na satu španjolskoga jezika // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 49 (2020), 2; 227-245 doi:https://stranijezici.ffzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/11/SJ_49_2_5.pdf (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1100297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uporaba materinskoga jezika u razrednom diskursu na satu španjolskoga jezika
(The use of L1 in the Spanish language classroom discourse)

Autori
Jelić, Andrea-Beata ; Vlašič, Nikolina

Izvornik
Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku (0351-0840) 49 (2020), 2; 227-245

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
uporaba materinskoga jezika, hrvatski kao materinski jezik, španjolski kao strani jezik (ELE), komunikacija na satu stranoga jezika
(L1 use, Croatian as L1, Spanish as a foreign language (ELE), communication in a foreign language classroom.)

Sažetak
Uporaba materinskoga jezika u nastavi stranih jezika tema je koja već više desetljeća izaziva prijepore znanstvenika i stručnjaka u području glotodidaktike. Suvremeni pogled na ovu problematiku uključuje prepoznavanje važnosti uloge materinskoga jezika u procesu ovladavanja inim jezikom. Ipak, kad se ono odvija u formalnoj sredini, postavlja se niz pitanja o značajkama uporabe materinskoga jezika. Cilj ovoga rada bio je utvrditi učestalost i funkcije uporabe hrvatskoga jezika na satu španjolskoga kao stranoga jezika te ispitati stavove učenika i nastavnika u vezi s tim pitanjem. Prikupljeni podaci ukazuju na to da se hrvatski jezik u nastavi španjolskoga jezika upotrebljava više od polovice vremena za niz funkcija među kojima su najzastupljenije uklanjanje nejasnoća, usporedba materinskoga i stranoga jezika, organizacija rada i održavanje discipline te objašnjavanje gramatičkoga sadržaja. Učenici i nastavnici imaju pozitivan stav o ulozi materinskoga jezika u procesu ovladavanja inim jezikom u formalnoj sredini i većinom se zalažu za njegovu uporabu na satu španjolskoga jezika u onim funkcijama u kojima se on i rabi. Naglašava se, međutim, da uporaba J1 u velikoj mjeri ovisi o situaciji i o okolnostima u kojima se poučavanje odvija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea-Beata Jelić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr stranijezici.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jelić, Andrea-Beata; Vlašič, Nikolina
Uporaba materinskoga jezika u razrednom diskursu na satu španjolskoga jezika // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 49 (2020), 2; 227-245 doi:https://stranijezici.ffzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/11/SJ_49_2_5.pdf (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Jelić, A. & Vlašič, N. (2020) Uporaba materinskoga jezika u razrednom diskursu na satu španjolskoga jezika. Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 49 (2), 227-245 doi:https://stranijezici.ffzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/11/SJ_49_2_5.pdf.
@article{article, author = {Jeli\'{c}, Andrea-Beata and Vla\v{s}i\v{c}, Nikolina}, year = {2020}, pages = {227-245}, DOI = {https://stranijezici.ffzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/11/SJ\_49\_2\_5.pdf}, keywords = {uporaba materinskoga jezika, hrvatski kao materinski jezik, \v{s}panjolski kao strani jezik (ELE), komunikacija na satu stranoga jezika}, journal = {Strani jezici : \v{c}asopis za primijenjenu lingvistiku}, doi = {https://stranijezici.ffzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/11/SJ\_49\_2\_5.pdf}, volume = {49}, number = {2}, issn = {0351-0840}, title = {Uporaba materinskoga jezika u razrednom diskursu na satu \v{s}panjolskoga jezika}, keyword = {uporaba materinskoga jezika, hrvatski kao materinski jezik, \v{s}panjolski kao strani jezik (ELE), komunikacija na satu stranoga jezika} }
@article{article, author = {Jeli\'{c}, Andrea-Beata and Vla\v{s}i\v{c}, Nikolina}, year = {2020}, pages = {227-245}, DOI = {https://stranijezici.ffzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/11/SJ\_49\_2\_5.pdf}, keywords = {L1 use, Croatian as L1, Spanish as a foreign language (ELE), communication in a foreign language classroom.}, journal = {Strani jezici : \v{c}asopis za primijenjenu lingvistiku}, doi = {https://stranijezici.ffzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/11/SJ\_49\_2\_5.pdf}, volume = {49}, number = {2}, issn = {0351-0840}, title = {The use of L1 in the Spanish language classroom discourse}, keyword = {L1 use, Croatian as L1, Spanish as a foreign language (ELE), communication in a foreign language classroom.} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • Erih Plus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font