Pregled bibliografske jedinice broj: 1100297
Uporaba materinskoga jezika u razrednom diskursu na satu španjolskoga jezika
Uporaba materinskoga jezika u razrednom diskursu na satu španjolskoga jezika // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 49 (2020), 2; 227-245 doi:https://stranijezici.ffzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/11/SJ_49_2_5.pdf (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1100297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba materinskoga jezika u razrednom diskursu na
satu španjolskoga jezika
(The use of L1 in the Spanish language classroom
discourse)
Autori
Jelić, Andrea-Beata ; Vlašič, Nikolina
Izvornik
Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku (0351-0840) 49
(2020), 2;
227-245
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
uporaba materinskoga jezika, hrvatski kao materinski jezik, španjolski kao strani jezik (ELE), komunikacija na satu stranoga jezika
(L1 use, Croatian as L1, Spanish as a foreign language (ELE), communication in a foreign language classroom.)
Sažetak
Uporaba materinskoga jezika u nastavi stranih jezika tema je koja već više desetljeća izaziva prijepore znanstvenika i stručnjaka u području glotodidaktike. Suvremeni pogled na ovu problematiku uključuje prepoznavanje važnosti uloge materinskoga jezika u procesu ovladavanja inim jezikom. Ipak, kad se ono odvija u formalnoj sredini, postavlja se niz pitanja o značajkama uporabe materinskoga jezika. Cilj ovoga rada bio je utvrditi učestalost i funkcije uporabe hrvatskoga jezika na satu španjolskoga kao stranoga jezika te ispitati stavove učenika i nastavnika u vezi s tim pitanjem. Prikupljeni podaci ukazuju na to da se hrvatski jezik u nastavi španjolskoga jezika upotrebljava više od polovice vremena za niz funkcija među kojima su najzastupljenije uklanjanje nejasnoća, usporedba materinskoga i stranoga jezika, organizacija rada i održavanje discipline te objašnjavanje gramatičkoga sadržaja. Učenici i nastavnici imaju pozitivan stav o ulozi materinskoga jezika u procesu ovladavanja inim jezikom u formalnoj sredini i većinom se zalažu za njegovu uporabu na satu španjolskoga jezika u onim funkcijama u kojima se on i rabi. Naglašava se, međutim, da uporaba J1 u velikoj mjeri ovisi o situaciji i o okolnostima u kojima se poučavanje odvija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- Erih Plus