Pregled bibliografske jedinice broj: 1100262
Važnost govora i izgovora u učenju stranog jezika
Važnost govora i izgovora u učenju stranog jezika // Istraživanja govora : deseti znanastveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1100262 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost govora i izgovora u učenju stranog jezika
(The Importance of Speech and Pronunciation in
Foreign Language Learning)
Autori
Katalinić, Kristina ; Deželjin, Vesna ; Dobrić, Arnalda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Istraživanja govora : deseti znanastveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.12.2019. - 07.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stranojezična anksioznost (strah) ; mađarski ; portugalski ; talijanski
(foreign language anxiety ; Hungarian ; Portuguese ; Italian)
Sažetak
Jedan od ciljeva studija stranih filologija jest osposobiti studente za govor na stranom jeziku. Kao posljedica rada na govoru na stranom jeziku sve se učestalije govori o problemu stranojezične anksioznosti (foreign language anxiety). Cilj je ovog rada utvrditi: a) koliko studenti mađarskog, portugalskog i talijanskog jezika kao odrasli početnici smatraju usvajanje govora i dobrog izgovora na stranom jeziku važnim, b) koliko se njihovo mišljenje mijenja s obzirom na godinu studija, te c) kakva su njihova iskustva s obzirom na razumijevanje njihova govora pri boravku u zemlji gdje se jezik koji studiraju govori. Dvije su osnovne hipoteze: a) mišljenje o važnosti govora i izgovora u studiju jezika ovisit će o zastupljenosti rada na govoru predviđenog u programu studija i b) svijest o govoru i izgovoru rast će na višim godinama studija. U radu su sudjelovali studenti viših i nižih godina studija mađarskog, portugalskog i talijanskog jezika. Ispitanici su popunili upitnik koji se sastojao od dva dijela. Prvi je dio upitnika bio istovjetan za studente svih godina tri spomenuta studija dok je u drugom dijelu upitnik bio prilagođen godini studija (viša/niža) te usmjeren prema pojedinoj filološkoj studijskoj grupi, sukladno programu studija (odnosno tomu koliko je govor, u obliku fonetskih vježbi/vježbi izgovora, u pojedinom programu zastupljen). Upitnik je u pisanom obliku slijedio strukturu vođenog intervjua. Dobiveni odgovori analizirani su deskriptivnom statistikom. Rezultati pokazuju da je kod odraslih početnika prisutna stranojezična anksioznost ili strah te da pribjegavaju pisanom obliku izražavanja, da njihova svjesnost o važnosti govora i dobrog izgovora tek djelomično raste tijekom studija, da su ritam i intonacija te vokali za sebe (ovisno o jeziku) ono što im pričinja problem (ili su po tome prepoznatljivi pri govoru na stranom jeziku) te da eventualna promjena mišljenja o važnosti govora ne ovisi toliko o bogatstvu fonološkoga sustava jezika koliko o stavu profesora prema važnosti usvajanja izgovora na određenom studiju filologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb