Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1100129

Dječja lektira i novi mediji


Lazzarich, Marinko; Čančar, Antonija
Dječja lektira i novi mediji // Metodički ogledi, 27 (2020), 2; 149-170 doi:10.21464/MO.27.2.10 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1100129 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dječja lektira i novi mediji
(Children’s Reading and New Media)

Autori
Lazzarich, Marinko ; Čančar, Antonija

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 27 (2020), 2; 149-170

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
čitanje, digitalni mediji, dječja književnost, LCDS alat
(Reading, Digital Media, Children’s Literature, LCDS Tool)

Sažetak
Kulturu čitanja oblikuje niz individualno i društveno određenih čimbenika koji proizlaze i iz kulturne tradicije neke sredine zbog čega je status knjige neodvojiv od cjelokupnoga vrijednosnoga sustava pojedinoga dru¬štva. Učitelj materinskoga jezika ključna je figura u procesu literarnoga sazrijevanja buduće čitateljske publike, a njegova je uloga otežana društvenim promjenama u današnjem „računalnom” svijetu gdje su položaj čitatelja i knjige bitno izmijenjeni u odnosu na ne tako davnu prošlost. Ne možemo u svemu kriviti digitalne medije, pa tako ni za smanjeni interes učenika za čitanje knjiga. U ovom radu raspravljat će se o složenosti obrazovnoga područja, o kulturi čitanja u novonastalom online okruženju te o promjenama koje donosi aktualni predmetni kurikul za Hrvatski jezik. Kritički će se razmotriti prednosti i nedostatci uporabe informacijsko- komunikacijske tehnologije u odgojno-obrazovnome procesu te ponuditi smjernice za funkcionalnu primjenu mrežnih alata i gotovih aplikacija u nastavi Hrvatskoga jezika. Dječje je odrastanje usko povezano s digitalizacijom i društvenim mrežama čiji utjecaj ne mora biti negativan, samo ga treba funkcionalno iskoristiti i usmjeriti pozornost neupitnom potencijalu dobre knjige. Istaknut će se (ne)opravdanost obvezne školske lektire i problem neuvažavanja čitateljskih interesa učenika mlađe školske dobi. U radu će biti ponuđen metodički predložak za interpretaciju lektirnoga naslova uz primjenu kreativnih mrežnih alata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Marinko Lazzarich (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Lazzarich, Marinko; Čančar, Antonija
Dječja lektira i novi mediji // Metodički ogledi, 27 (2020), 2; 149-170 doi:10.21464/MO.27.2.10 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Lazzarich, M. & Čančar, A. (2020) Dječja lektira i novi mediji. Metodički ogledi, 27 (2), 149-170 doi:10.21464/MO.27.2.10.
@article{article, author = {Lazzarich, Marinko and \v{C}an\v{c}ar, Antonija}, year = {2020}, pages = {149-170}, DOI = {10.21464/MO.27.2.10}, keywords = {\v{c}itanje, digitalni mediji, dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, LCDS alat}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/MO.27.2.10}, volume = {27}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Dje\v{c}ja lektira i novi mediji}, keyword = {\v{c}itanje, digitalni mediji, dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, LCDS alat} }
@article{article, author = {Lazzarich, Marinko and \v{C}an\v{c}ar, Antonija}, year = {2020}, pages = {149-170}, DOI = {10.21464/MO.27.2.10}, keywords = {Reading, Digital Media, Children’s Literature, LCDS Tool}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/MO.27.2.10}, volume = {27}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Children’s Reading and New Media}, keyword = {Reading, Digital Media, Children’s Literature, LCDS Tool} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Scopus, ESCI, ERIH PLUS


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font