Pregled bibliografske jedinice broj: 1100018
Primjena učenja temeljenog na projektima u nastavi tehničke kulture
Primjena učenja temeljenog na projektima u nastavi tehničke kulture // Politehnika, 4 (2020), 2; 25-37 doi:10.36978/cte.4.2.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1100018 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena učenja temeljenog na projektima u nastavi tehničke kulture
(Application of project-based learning in the teaching of Technical Culture)
Autori
Briševac, Mislav ; Purković, Damir
Izvornik
Politehnika (2584-5373) 4
(2020), 2;
25-37
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Kontekstualni pristup ; Kurikulum ; Projektna nastava ; Tehnička kultura ; Učenje temeljeno na projektima
(Contextual approaches ; Curriculum ; Project-based learning ; Technical Culture ; Technology education)
Sažetak
Razvoj gospodarstva neke zemlje čvrsto je povezan s razvojem tehnologije i tehničkog odgojno-obrazovnog područja. Tehničko i inženjersko znanje karakterizira raznovrsnost i visoko nepredvidiva dinamika razvoja. Stoga je ovo područje učenja i poučavanja podložno promjenama i usklađivanju s dinamikom razvoja tehnologije te problemima uspješnog ostvarivanja ciljeva nastave. Kako bi se ti problemi neutralizirali, u suvremenu nastavu je potrebno implementirati i kontekstualne pristupe učenju i poučavanju, poput učenja temeljenog na projektima. U ovom radu se elaborira takva implementacija u okviru kurikuluma nastavnog predmeta Tehnička kultura. Kao predložak za implementaciju korišten je model kontekstualnog učenja i razvoja učenika. U tom smislu projektna nastava i učenje zauzimaju središnje mjesto u kurikulumu, tijekom čega se ostvaruje većina ishoda učenja. U radu se ujedno donosi primjer implementacije za 8. razred, što učiteljima i praktičarima može olakšati vlastitu operacionalizaciju kurikuluma. Pri tom učitelj i nadalje ostaje glavni kreator i moderator nastave, pri čemu je važno postaviti određena ograničenja učenicima, predvidjeti prijedloge za rješavanje problema te voditi učenike ka uspješnom dovršetku aktivnosti. Unatoč tome, stvarni učinak primjene ovakvog pristupa na postignuća učenika bit će moguće evaluirati tek ako zaživi u stvarnoj nastavnoj praksi, što se očekuje u skoroj budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Google Scholar
- DOAJ