Pregled bibliografske jedinice broj: 109974
Društveni kapital i razvoj malih i srednjih poduzeća u jugoistočnoj Europi
Društveni kapital i razvoj malih i srednjih poduzeća u jugoistočnoj Europi // Poduzetništvo, institucije i socio-culturni kapital / Čengić, Drago ; Vehovec, Maja (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2002. str. 37-72
CROSBI ID: 109974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveni kapital i razvoj malih i srednjih poduzeća u jugoistočnoj Europi
(Social capital and SME development in South-East Europe)
Autori
Rus, Andrej
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Poduzetništvo, institucije i socio-culturni kapital
Urednik/ci
Čengić, Drago ; Vehovec, Maja
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2002
Raspon stranica
37-72
ISBN
953-6666-25-1
Ključne riječi
Društveni kapital, mala i srednja poduzeća, jugoistočna Europa
(Social capital, SME's, South-East Europe)
Sažetak
Društveni je kapital važan čimbenik razvoja sektora malih i srednjih poduzeća u jugoistočnoj Europi, pa tako i važna varijabla gospodarskoga razvoja te regije. Na temelju podataka nedavne ankete o malim i srednjim poduzećima u Sloveniji, Bosni i Makedoniji, koja je uključila 794 poduzeća, pokazujemo da je razvoj malih i srednjih poduzeća povezan s društvenim kapitalom. Rad istražuje uzročni mehanizam te povezanosti. Najprije pokazujemo da su razlike u razini društvenoga kapitala te tri zemlje velike. Zatim dokazujemo da postoji veza između razine društvenoga kapitala i izbora ustroja vodstva od ekonomskih djelatnika. Napokon, utvrđujemo da su mehanizmi vođenja povezani s razvojem poduzeća. Na temelju tih zaključaka tvrdimo da visoka razina društvenoga kapitala u određenoj zemlji potiče poduzetnike i menadžere da se radije oslone na povjerenje nego na detaljni ugovor, što pozitivno utječe na razvoj malih i srednjih poduzeća. Stoga društveni kapital ne samo smanjuje troškove transakcije već otvara širi okvir poslovnih mogućnosti što je, čini se, temeljni čimbenik razvoja malih i srednjih poduzeća i gospodarstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija