Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1099584

Reklamni bestijarij – od Marinkovićeva Zoopolisa do ‘prave slovačke piletine’


Marjanić, Suzana
Reklamni bestijarij – od Marinkovićeva Zoopolisa do ‘prave slovačke piletine’ // Ranko Marinković – izazovi medija. Zbornik radova s 9. dana Ranka Marinkovića, Komiža, 21.–23. rujna 2018. (ur. Martina Petranović). / Petranović, Martina (ur.).
Komiža: Grad Komiža, 2020. str. 69-86


CROSBI ID: 1099584 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Reklamni bestijarij – od Marinkovićeva Zoopolisa do ‘prave slovačke piletine’
(Advertising Speciesism – from Marinković's “Man-Meat” to “Authentic Slovak Chicken”)

Autori
Marjanić, Suzana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Ranko Marinković – izazovi medija. Zbornik radova s 9. dana Ranka Marinkovića, Komiža, 21.–23. rujna 2018. (ur. Martina Petranović).

Urednik/ci
Petranović, Martina

Izdavač
Grad Komiža

Grad
Komiža

Godina
2020

Raspon stranica
69-86

ISBN
978-953-99631-8-5

Ključne riječi
reklame ; rasizam ; specizam ; humanitarna/izbjeglička kriza ; antropologija straha ; Ranko Marinković ; Kiklop
(advertising ; racism ; speciesism ; humanitarian/refugee crisis ; anthropology of fear ; Ranko Marinković ; Cyclops)

Sažetak
U kontekstu Marinkovićevih zoo-metafora, zoo-poredbi i zoo-simbola kao i Marinkovićeve kritike centralnoreklamističkoga pogleda na svijet, u članku se na odabranim primjerima iz Marinkovićeva romana Kiklop (1965.) iz konteksta antropologije straha i kulturne animalistike razmatraju reklamni specizam i transvrsizam. Ukratko, nastojim interpretativno prožeti tri topoa Marinkovićeva Kiklopa (1965.): u prvom redu – antropologiju straha, zatim kontingenciju tijela te bestijarij Kiklopa s naglaskom na završnom paragrafu romana koji interpretativno iščitavam kao negaciju specizma, svojevrsni transvrsizam, u određenju Deleuzea i Guattarija postajanja životinjom – Melkiorovim odlaskom u Zoopolis čije životinje strahuju od bombardiranja, manifestacije totalnoga rata. Završna epizoda romana interpretirana je u „pozitivnokvalitativnom“ ključu s kritičkim pomakom od nekih prethodnih interpretacija koje su u Melkiorovu puzanju, plaženju u zoološki vrt među životinje, koje urlaju, preplašene, koje ga zovu da im pomogne, iščitavali „unižavanje ljudske egzistencije prema životinjskoj“. Zamjetna je sintagma bratski otplaziti u Zoopolis čime se dodatno pojačava human(itarn)a strategija prema životinjama koje su u Zoopolisu dvostruko zatočene – u menažeriji i ratom. Bijeg u Zoopolis svjedočanstvo je toposa koje je daleko human(itarn)ije od humanoga toposa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2016-06-2463 - Naracije straha: Od starih zapisa do nove usmenosti (FEAR) (Jambrešić Kirin, Renata, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Suzana Marjanic (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marjanić, Suzana
Reklamni bestijarij – od Marinkovićeva Zoopolisa do ‘prave slovačke piletine’ // Ranko Marinković – izazovi medija. Zbornik radova s 9. dana Ranka Marinkovića, Komiža, 21.–23. rujna 2018. (ur. Martina Petranović). / Petranović, Martina (ur.).
Komiža: Grad Komiža, 2020. str. 69-86
Marjanić, S. (2020) Reklamni bestijarij – od Marinkovićeva Zoopolisa do ‘prave slovačke piletine’. U: Petranović, M. (ur.) Ranko Marinković – izazovi medija. Zbornik radova s 9. dana Ranka Marinkovića, Komiža, 21.–23. rujna 2018. (ur. Martina Petranović).. Komiža, Grad Komiža, str. 69-86.
@inbook{inbook, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, editor = {Petranovi\'{c}, M.}, year = {2020}, pages = {69-86}, keywords = {reklame, rasizam, specizam, humanitarna/izbjegli\v{c}ka kriza, antropologija straha, Ranko Marinkovi\'{c}, Kiklop}, isbn = {978-953-99631-8-5}, title = {Reklamni bestijarij – od Marinkovi\'{c}eva Zoopolisa do ‘prave slova\v{c}ke piletine’}, keyword = {reklame, rasizam, specizam, humanitarna/izbjegli\v{c}ka kriza, antropologija straha, Ranko Marinkovi\'{c}, Kiklop}, publisher = {Grad Komi\v{z}a}, publisherplace = {Komi\v{z}a} }
@inbook{inbook, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, editor = {Petranovi\'{c}, M.}, year = {2020}, pages = {69-86}, keywords = {advertising, racism, speciesism, humanitarian/refugee crisis, anthropology of fear, Ranko Marinkovi\'{c}, Cyclops}, isbn = {978-953-99631-8-5}, title = {Advertising Speciesism – from Marinkovi\'{c}'s “Man-Meat” to “Authentic Slovak Chicken”}, keyword = {advertising, racism, speciesism, humanitarian/refugee crisis, anthropology of fear, Ranko Marinkovi\'{c}, Cyclops}, publisher = {Grad Komi\v{z}a}, publisherplace = {Komi\v{z}a} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font