Pregled bibliografske jedinice broj: 1099247
Preschool Teachers' Opinions on the Methodology of Teaching Activities for Developing Pre-Reading and Pre-Writing Skills
Preschool Teachers' Opinions on the Methodology of Teaching Activities for Developing Pre-Reading and Pre-Writing Skills // Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2018), Sp.Ed.2; 131-170 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1099247 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Preschool Teachers' Opinions on the Methodology of
Teaching Activities for Developing Pre-Reading and
Pre-Writing Skills
Autori
Budinski, Vesna ; Lujić, Iva
Izvornik
Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20
(2018), Sp.Ed.2;
131-170
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
child ; development of pre-reading and pre-writing skills ; teaching methodology ; preschool teacher.
Sažetak
Razvoj predvještina čitanja i pisanja počinje u najranijoj dobi. Kako bi dijete napredovalo tijekom formalnoga obrazovanja, u predškolskom se razdoblju trebaju stvoriti preduvjeti za uredan jezični razvoj. U teorijskom okviru ovoga rada definiramo temeljne jezične predvještine i određujemo moguće metodičke postupke odgojitelja. U te se postupke ubrajaju svi oblici aktivnosti, komunikacije i ponašanja odgojitelja i djece, partnerstvo s roditeljima, motiviranost s ciljem dosezanja definiranih kurikulskih ishoda. U istraživačkom dijelu prikazujemo kvalitativno istraživanje provedeno metodom intervjua. Ispitanice su bile odgojiteljice iz dviju predškolskih ustanova u Zagrebu (N=6). Cilj istraživanja bio je dobiti uvid u metodičke postupke odgojitelja koji pridonose razvoju jezičnih predvještina čitanja i pisanja. Odgovori ispitanica analizirani su i kategorizirani prema postavljenim istraživačkim pitanjima. Rezultati istraživanja upućuju na to da odgojiteljevi metodički postupci pridonose razvoju predvještina čitanja i pisanja. Iznimno je važno uvažavati individualne karakteristike svakoga djeteta te utjecati na njegov jezični razvoj.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus