Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1099244

Podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog sadržajno-vremenskog okvira za poučavanje početnoga čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku


Budinski, Vesna
Podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog sadržajno-vremenskog okvira za poučavanje početnoga čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 1-2; 11-32 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1099244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog sadržajno-vremenskog okvira za poučavanje početnoga čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku

Autori
Budinski, Vesna

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158 (2017), 1-2; 11-32

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
početno čitanje i pisanje ; hrvatski jezik ; metodički sadržajnovremenski optimum

Sažetak
Istraživanjem smo utvrdili učiteljsku percepciju o sadržaju i vremenu poučavanja početnoga čitanja i pisanja. Rad pridonosi unapređivanju provedbenih metodičkih teorija (sustava) utvrđivanjem podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog sadržajno-vremenskog okvira za praktično poučavanje/ učenje početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku.Sadržajna se dimenzija početnoga čitanja i pisanja može promatrati na razini nastavnoga programa (priprema za početno čitanje i pisanje, svladavanje glasova i slova, prijenos glasa u slovo, početno čitanje, početno pisanje tiskanih i pisanih slova, teme iz književnosti, jezika, jezičnoga izražavanja i medijske kulture) i na razini metodičkoga čina (struktura nastavnih etapa i situacija). Nazivi nastavnih etapa i situacija trebaju ukazivati na sadržaj poučavanja početnoga čitanja i pisanja, a sadržaj treba biti usklađen sa zakonitostima procesiranja govorenoga u pisani jezik, zakonitostima komunikacije i aktivnostima učenika u razumijevanju i proizvodnji jezika. Vremenski se optimum poučavanja početnoga čitanja i pisanja odnosi na ukupno vrijeme potrebno učeniku za dosezanje razine automatizacije početnoga čitanja i pisanja. Stoga je taj optimum uvjetovan sadržajem koji učenik uči i optimalnim, znanstveno utemeljenim metodičkim postupcima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vesna Budinski (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Budinski, Vesna
Podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog sadržajno-vremenskog okvira za poučavanje početnoga čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 1-2; 11-32 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Budinski, V. (2017) Podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog sadržajno-vremenskog okvira za poučavanje početnoga čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku. Napredak (Zagreb), 158 (1-2), 11-32.
@article{article, author = {Budinski, Vesna}, year = {2017}, pages = {11-32}, keywords = {po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, hrvatski jezik, metodi\v{c}ki sadr\v{z}ajnovremenski optimum}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Podloge za standardiziranje optimalnoga metodi\v{c}kog sadr\v{z}ajno-vremenskog okvira za pou\v{c}avanje po\v{c}etnoga \v{c}itanja i pisanja na hrvatskom jeziku}, keyword = {po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, hrvatski jezik, metodi\v{c}ki sadr\v{z}ajnovremenski optimum} }
@article{article, author = {Budinski, Vesna}, year = {2017}, pages = {11-32}, keywords = {po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, hrvatski jezik, metodi\v{c}ki sadr\v{z}ajnovremenski optimum}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Podloge za standardiziranje optimalnoga metodi\v{c}kog sadr\v{z}ajno-vremenskog okvira za pou\v{c}avanje po\v{c}etnoga \v{c}itanja i pisanja na hrvatskom jeziku}, keyword = {po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, hrvatski jezik, metodi\v{c}ki sadr\v{z}ajnovremenski optimum} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font