Pregled bibliografske jedinice broj: 1099244
Podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog sadržajno-vremenskog okvira za poučavanje početnoga čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku
Podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog sadržajno-vremenskog okvira za poučavanje početnoga čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 1-2; 11-32 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1099244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog
sadržajno-vremenskog okvira za poučavanje
početnoga čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku
Autori
Budinski, Vesna
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158
(2017), 1-2;
11-32
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
početno čitanje i pisanje ; hrvatski jezik ; metodički sadržajnovremenski optimum
Sažetak
Istraživanjem smo utvrdili učiteljsku percepciju o sadržaju i vremenu poučavanja početnoga čitanja i pisanja. Rad pridonosi unapređivanju provedbenih metodičkih teorija (sustava) utvrđivanjem podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog sadržajno-vremenskog okvira za praktično poučavanje/ učenje početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku.Sadržajna se dimenzija početnoga čitanja i pisanja može promatrati na razini nastavnoga programa (priprema za početno čitanje i pisanje, svladavanje glasova i slova, prijenos glasa u slovo, početno čitanje, početno pisanje tiskanih i pisanih slova, teme iz književnosti, jezika, jezičnoga izražavanja i medijske kulture) i na razini metodičkoga čina (struktura nastavnih etapa i situacija). Nazivi nastavnih etapa i situacija trebaju ukazivati na sadržaj poučavanja početnoga čitanja i pisanja, a sadržaj treba biti usklađen sa zakonitostima procesiranja govorenoga u pisani jezik, zakonitostima komunikacije i aktivnostima učenika u razumijevanju i proizvodnji jezika. Vremenski se optimum poučavanja početnoga čitanja i pisanja odnosi na ukupno vrijeme potrebno učeniku za dosezanje razine automatizacije početnoga čitanja i pisanja. Stoga je taj optimum uvjetovan sadržajem koji učenik uči i optimalnim, znanstveno utemeljenim metodičkim postupcima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija