Pregled bibliografske jedinice broj: 1099216
Konceptualno razumijevanje mikroskopskih modela u termodinamici
Konceptualno razumijevanje mikroskopskih modela u termodinamici // Zbornik radova 6. Međunarodne konferencije o nastavi fizike u srednjim školama / Nešić, Ljubiša (ur.).
Beograd, 2020. str. 244-244 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1099216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konceptualno razumijevanje mikroskopskih modela u
termodinamici
(Conceptual understanding of microscopic models in
thermodynamics)
Autori
Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica ; Mešić, Vanes ; Hrepić, Zdeslav ; Karuza, Marin ; Lejla, Jelovica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 6. Međunarodne konferencije o nastavi fizike u srednjim školama
/ Nešić, Ljubiša - Beograd, 2020, 244-244
Skup
8. međunarodna konferencija o nastavi fizike u srednjim školama
Mjesto i datum
Aleksinac, Srbija, 23.10.2020. - 25.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
konceptualno razumijevanje ; mikroskopski modeli ; termodinamika
(conceptual understanding ; microscopic models ; thermodynamics)
Sažetak
Interdisciplinarnost ima sve veći značaj u suvremenoj znanosti. Međutim, učenici i studenti fizike često nisu u stanju sagledati fiziku kao cjelinu, niti ju povezati sa srodnim poljima poput kemije i biologije. Jedan od razloga za to je način strukturiranja sadržaja iz fizike koji ne pruža jedinstven fizikalni pogled na svijet. Manjak kohezivnog i objedinjavajućeg pristupa je posebno vidljiv u poučavanju termodinamike. Tako većina učenika i studenata postaje svjesna čestične prirode tvari još u osnovnoj školi, a molekularno-kinetičku teoriju (MKT) proučava u okviru srednjoškolskih i sveučilišnih predmeta iz fizike. No edukacijska istraživanja pronalaze brojne miskoncepcije vezane uz MKT kao i uz njenu ulogu i primjenu u vezanim znanstvenim područjima. Miskoncepcije koje se odnose na molekularne sustave u međudjelovanju, općenito ukazuju na nerazumijevanje makroskopskih pojava na mikroskopskoj razini. Ciljano sagledavanje postojećih pogrešnih ideja uz usporednu izgradnju kvalitetnih fizičkih modela se preporuča kao važan dio konceptualnog okvira za ispravljanje učeničkih miskoncepcija i za kreiranje učinkovitije nastave. Na tragu navedenog, u okviru prve faze projekta „Istraživanje studentskog konceptualnog razumijevanja mikroskopskih modela u termodinamici i razvoj suvremenih metodičkih alata“ (uniri-pr-prirod-19-5 financiranog od strane Sveučilišta u Rijeci) ispituje se studentsko konceptualno razumijevanje MKT čvrstih tijela, nastavno na prethodno provedena istraživanja studentskog razumijevanja MKT plinova i tekućina. U okviru predavanja biti će izloženi najznačajniji rezultati prethodnih istraživanja kao i preliminarni rezultati dobiveni u okviru spomenutog projekta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Sveučilište u Rijeci - Odjel za fiziku