Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1099111

Exaudi orationem meam. Molitva u glazbi Arve Parta


Žižić, Ivica
Exaudi orationem meam. Molitva u glazbi Arve Parta // Communio (Zagreb), 45 (2019), 135; 85-93 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1099111 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Exaudi orationem meam. Molitva u glazbi Arve Parta
(Exaudio orationem meam. The Prayer in the Music of Arvo Part)

Autori
Žižić, Ivica

Izvornik
Communio (Zagreb) (1847-6465) 45 (2019), 135; 85-93

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
liturgijska glazba, Arvo Part, minimalizam

Sažetak
Glazba estonskoga skladatelja Arve Pärta (1935.), jednog od najznačajnih imena u današnjoj kulturnoj javnosti, stekla je istaknutu pozornost među suvremenim skladateljima. Pärtova djela ostavljaju poseban dojam zbog uske sveze sa svetom glazbom liturgijske predaje. Umjetnički univerzum Arve Pärta, ukorijenjen u odjeku gregorijanskih napjeva i drevnih pravoslavnih monodija, preobražava se u slavljenički, štoviše, mistični stil. No, Pärt se ne udaljava od sadašnjosti i njezine disonantne zapletenosti ; on je u svakom pogledu suvremeni skladatelj. No, Pärt je također skladatelj Istoka i Zapada, njihove bogate liturgijske i duhovne baštine. Estetski ključ njegove glazbe, tako univerzalne, klasične i suvremene, suzdržane i rječite, jednostavne i u isti mah složene, rađa se iz duhovnoga iskustva koje vijuga preko različitih putova te se približava jezgri djela: moliteljskomu logosu. Tema molitve u liturgijskoj glazbi nije nova. No, u Pärtovoj glazbi ta se među-sobna implikacija realizira na nov način. Ona baca novo svjetlo na kružnu modulaciju u kojoj glazba postaje molitvena gesta, zahvaća dubine svetoga, ali u isto vrijeme molitva nosi glazbu na obzorje duhovnoga, onkraj granica čujnoga i vidljivoga. U Pärtovoj se glazbi tako rastvara prostor umjetničke kreacije unutar kojega sprega i međusobna stimulacija molitve i glazbe tvore nova značenja i nova usmjerenja. Ovaj članak želi osvijetliti estetsku narav molitve u Pärtovoj glazbi, izlažući razmišljanja o profilu njegova djela te preispituje izvorni smisao obredne molitve i njezine raznovrsne antropološke odjeke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Teologija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivica Žižić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Žižić, Ivica
Exaudi orationem meam. Molitva u glazbi Arve Parta // Communio (Zagreb), 45 (2019), 135; 85-93 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Žižić, I. (2019) Exaudi orationem meam. Molitva u glazbi Arve Parta. Communio (Zagreb), 45 (135), 85-93.
@article{article, author = {\v{Z}i\v{z}i\'{c}, Ivica}, year = {2019}, pages = {85-93}, keywords = {liturgijska glazba, Arvo Part, minimalizam}, journal = {Communio (Zagreb)}, volume = {45}, number = {135}, issn = {1847-6465}, title = {Exaudi orationem meam. Molitva u glazbi Arve Parta}, keyword = {liturgijska glazba, Arvo Part, minimalizam} }
@article{article, author = {\v{Z}i\v{z}i\'{c}, Ivica}, year = {2019}, pages = {85-93}, keywords = {liturgijska glazba, Arvo Part, minimalizam}, journal = {Communio (Zagreb)}, volume = {45}, number = {135}, issn = {1847-6465}, title = {Exaudio orationem meam. The Prayer in the Music of Arvo Part}, keyword = {liturgijska glazba, Arvo Part, minimalizam} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font