Pregled bibliografske jedinice broj: 1098909
Franšiza - model za razvoj poduzetništva
Franšiza - model za razvoj poduzetništva // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 10 (2020), 2; 58-69 doi:10.38190/ope.10.2.5 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1098909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Franšiza - model za razvoj poduzetništva
(Franchising - model for entrepreneurship development)
Autori
Erceg, Aleksandar ; Orban, Ivana
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo - E4E (1849-7845) 10
(2020), 2;
58-69
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
poslovna prilika ; poduzetnički pothvat ; franšiza, primatelj franšize
(business opportunity, entrepreneurial venture, franchise, franchisee)
Sažetak
Prilikom pokretanja poslovnog pothvata potrebno je imati razrađenu strategiju poslovanja u kojoj se poduzetnici, između ostalog, bave i problemom nedovoljne popularnosti njihovih usluga. Jedan od načina pokretanja poduzetničkog pothvata je i kupovina franšize. Ulaskom u franšizni odnos poduzetnik na samom početku poslovanja može zaobići „početničke“ probleme i premostiti poslovne prepreke s obzirom na to da davatelj franšize nudi dokazanu strategiju i metodologiju poslovanja kao i potrebno znanje. Rad obrađuje pokretanje poduzetničkog pothvata kroz kupovinu franšize. Obrađuje se franšizni odnos te prednosti i nedostatke ove vrste poduzetničke alternative za uključene strane te proces kupovine franšize s potrebnim koracima. Kupnja franšizne praonice rublja istražena je u kontekstu prednosti koju ovakva vrsta poslovanja ima u odnosu na samostalno pokretanje poslovnog pothvata nekoga tko nema predznanje u predmetnoj industriji. U radu su opisani koraci kupnje franšize na temelju prijedloga poslovne suradnje dobivenog od jednog svjetskog franšiznog brenda. U cilju analize potencijalnih rizika pokretanja poslovanja napravljena je analize isplativosti, a oni se u najvećoj mjeri odnose na činjenicu da razvoj uslužnih franšiza, između ostalog, ovisi i o promjenama u društvenim navikama i stavovima. Rezultati provedenog istraživanja rada može biti korisno svim pojedincima koji razmišljaju o pokretanju poslovnog pothvata putem kupnje franšize.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija