Pregled bibliografske jedinice broj: 1098900
Uloga digitalnih tehnologija u transformaciji visokoškolskog učenja
Uloga digitalnih tehnologija u transformaciji visokoškolskog učenja, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1098900 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga digitalnih tehnologija u transformaciji
visokoškolskog učenja
(The role of digital technologies in transforming
higher education learning)
Autori
Koren, Pjero
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
15.12
Godina
2020
Stranica
105
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
studenti ; digitalna tehnologija ; visoko školstvo ; akademsko nepoštenje ; COVID-19
(students ; digital technology ; higher education ; academic dishonesty ; COVID-19)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je provjeriti studentske percipirane stavove i učestalost korištenja institucionalnih i izvaninstitucionalnih digitalnih tehnologija u akademske svrhe, uz analizu utjecaja koji na navedene fenomene imaju varijable spola, područja studiranja i razine studija. Istraživanje je provedeno na uzorku od 209 studenata raznih visokoškolskih ustanova u Republici Hrvatskoj putem online upitnika koji se sastojao od 6 dijelova: opći podatci, skala učestalosti različitih vrsta i oblika digitalnih tehnologija u sklopu fakulteta, skala utjecaja digitalnih tehnologija u sklopu fakulteta na ponašanje i stavove studenata prema učenju, skala korištenja digitalnih tehnologija koje nisu povezane s fakultetom, skala digitalne tehnologije i akademskog nepoštenja i skala tendencije prema digitalizaciji uslijed COVID- 19 virusa. Prema rezultatima istraživanja najučestaliji oblici institucionalnih tehnologija su PowerPoint, materijali u PDF formatu i repozitoriji na web stranicama kolegija. Studenti preferiraju kombinaciju tradicionalnih i digitalnih elemenata. Nadalje, preferiraju opipljive materijale za učenje, ali prepoznaju vrijednost dostupnosti materijala za učenje online. Studenti, neovisno od institucija, koriste izvaninstitucionalne tehnologije poput društvenih mreža i mobilnih komunikacijskih aplikacija s ciljem korištenja u pozitivne (organizacija, izvor vijesti, suradnja, dijeljenje informacija) i negativne (dijeljenje pitanja i odgovora iz nadolazećih ispita) akademske svrhe. Kao rezultat COVID-19 virusa studenti prijavljuju relativno visoki stupanj institucionalnog pomaka i prilagodbe prema digitalizaciji i povećani stupanj oslanjanja na društvene mreže i mobilne komunikacijske aplikacije. Varijabla spola ima značajan utjecaj na korištenje interaktivnih i video tehnologija, tendenciju prema tradicionalnim, analognim tehnologijama i stupanj korištenja mogućnosti mobilnih telefona. Varijabla područja studiranja ima značajan utjecaj na stupanj korištenja mogućnosti mobilnih telefona i stupanj percipirane uspješnosti prilagodbe ustanove na COVID-19 virus i vlastitog oslanjanja na društvene mreže i mobilne aplikacije. Varijabla razine studija ima značajan utjecaj na korištenje interaktivnih i video tehnologija, korištenje digitalnih tehnologija na akademski nepošten način i stupanj percipirane uspješnosti prilagodbe ustanove na COVID-19 virus i vlastitog oslanjanja na društvene mreže i mobilne aplikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija