Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1098894

Odnos narcizma, sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu i samopromocije kod korisnica Instragrama


Radostić, M., Šimić, Nataša
Odnos narcizma, sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu i samopromocije kod korisnica Instragrama // 22. Dani psihologije u Zadru / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina ; (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 219-219 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1098894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos narcizma, sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu i samopromocije kod korisnica Instragrama
(The relationship between narcissism, socio- cultural attitudes towards body appearance and self-promotion in female Instagram users)

Autori
Radostić, M., Šimić, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina ; - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2020, 219-219

ISBN
978-953-331-305-4

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Instagram ; sociokulturalni stavovi prema tjelesnom izgledu ; narcizam ; samopromocija
(Instagram ; sociocultural attitudes towards physical appearance ; narcissism ; self-promotion)

Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati odnos narcizma, sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu i samopromocije na uzorku od 517 korisnica Instagrama. Budući da su korisnice Instagrama svakodnevno izložene idealiziranim fotografijama, što aplikacije za uređivanje fotografija na Instagramu omogućuju, za očekivati je njihovu veću sklonost samopromociji i unutarspolnom natjecanju za partnera. Samopromocija je najčešće korištena strategija unutarspolnog natjecanja za partnera, a dosadašnja istraživanja su potvrdila da je narcisoidnost jedan od najsnažnijih prediktora vlastite promocije putem društvenih mreža. U svrhu provedenog istraživanja korišten je set pitanja o aktivnostima na Instagramu, preuzet iz dosadašnjih istraživanja i prilagođen svrsi provedenog istraživanja. Pored navedenog, online je primijenjen Inventar narcisoidne osobnosti (Ames, Rose i Anderson, 2006) i Skala unutarspolnog natjecanja za partnera (Faer, Hendriks, Abed i Figueredo, 2005) za određivanje samopromocije i natjecanja za partnera. Primijenjena je i modificirana verzija Upitnika sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu (Thompson, Berg, Roehrig, Guarda i Heinberg, 2004) koju čine četiri subskale: informacije, pritisci, generalna internalizacija i internalizacija sportskog ideala. Dobiveni rezultati su pokazali da se narcisoidne sudionice više samopromoviraju, odnosno paze na vlastiti tjelesni izgled i razmišljaju o tome što muškarci misle o njima. Međutim, nije potvrđena njihova veća sklonost natjecanju s drugim ženama za partnera. Nadalje, dobiveni rezultati pokazali su da sudionice koje više paze na vlastiti tjelesni izgled i što muškarci misle o njima te koje su sklonije natjecanju za partnera smatraju Instagram prikladnim izvorom informacija o poželjnom izgledu, više percipiraju pritisak od strane Instagrama da zadovolje promicani izgled, više usađuju ideale ljepote u vlastiti sustav vrijednosti te više smatraju atletski izgled poželjnim i nastoje ga postići. Primjenom hijerarhijske regresijske analize ispitivane varijable sociokulturalnih stavova i narcisoidnosti objasnile su 26% varijance samopromocije, a najznačajnijim prediktorom pokazao se pritisak da korisnice trebaju izgledati što sličnije prom

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Nataša Šimić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Radostić, M., Šimić, Nataša
Odnos narcizma, sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu i samopromocije kod korisnica Instragrama // 22. Dani psihologije u Zadru / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina ; (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 219-219 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Radostić, M., Šimić, Nataša (2020) Odnos narcizma, sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu i samopromocije kod korisnica Instragrama. U: Burić, I., Banai, B., Macuka, I., Šimić, N., Tokić, A., Vidaković, M. & (ur.)22. Dani psihologije u Zadru.
@article{article, year = {2020}, pages = {219-219}, keywords = {Instagram, sociokulturalni stavovi prema tjelesnom izgledu, narcizam, samopromocija}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Odnos narcizma, sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu i samopromocije kod korisnica Instragrama}, keyword = {Instagram, sociokulturalni stavovi prema tjelesnom izgledu, narcizam, samopromocija}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, year = {2020}, pages = {219-219}, keywords = {Instagram, sociocultural attitudes towards physical appearance, narcissism, self-promotion}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {The relationship between narcissism, socio- cultural attitudes towards body appearance and self-promotion in female Instagram users}, keyword = {Instagram, sociocultural attitudes towards physical appearance, narcissism, self-promotion}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font