Pregled bibliografske jedinice broj: 1098555
Evo Djevica će začeti i roditi sina…
Evo Djevica će začeti i roditi sina… // Svjetlo riječi, 26 (2008), 309; 12-13 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1098555 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evo Djevica će začeti i roditi sina…
(Here the Virgin will conceive and give birth to a
son…)
Autori
Lujić, Božo
Izvornik
Svjetlo riječi (1512-6986) 26
(2008), 309;
12-13
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
rođenje ; objava ; ime ; Emanuel ; čovjek ; Bog ; svijet ; humanost
(birth ; publication ; Name ; Emanuel ; man ; God ; world ; humanity)
Sažetak
Isusovo rođenje umotano je u ruho starozavjetne objave i iskustava koja su ukazivala na Božju prisutnost u narodu, a i s druge strane može se uočiti novina u bitnome: Isus ipak nije rođen kao mnogi drugi koji su u Izraelu igrali značajnu ulogu u političkom i vjerskom životu. Njegovo rođenje nosilo je posve drukčije značajke. Samo pak Isusovo rođenje bilo je povezano izravno s Marijom i sa Duhom Svetim što uključuje ljudsku i božansku dimenziju Isusove osobe. Etimologija Isusova imena povezana je s Isusovom kasnijom zadaćom. Ime se veže uz hebrejski naziv Ješua, što je zapravo skraćenica od Jehošua, a znači ''Gospodin je spasitelj''. Božja spasiteljska djelatnost bit će usmjerena na uništavanje čovjekovih grijeha što ukazuje na mesijansku usmjerenost djeteta. Ime pak treba dati otac a ne majka, kao što je to bilo i uobičajeno u židovstvu. Isus je Emanuel, što znači S nama Bog. Dijete iz Izaijina konteksta hraniti će se eshatološkom hranom: medom i mlijekom i imat će božanska obilježja jer će moći razlikovati dobro od zla, što je bilo pridržano samo Bogu. Iako je u temeljima kršćanstva velika istina da je Isus rođenjem od Marije u potpunosti čovjek, ipak se ta činjenica često gubi pod onim božanskim u Isusu. Zaboravlja se da je Bog odlučio ući u ovaj svijet odozdo, kao običan čovjek, u liku malenoga i bespomoćnoga djeteta. Na taj način čovjekovo ljudstvo biva potvrđeno i oplemenjeno, jer u njemu nailazimo na stalnu Božju prisutnost. Svojim ulaskom u ovaj svijet u liku djeteta Bog je ponovno potvrdio veličinu i dostojanstvo čovjeka. S druge strane čovjek može odsada tražiti i susretati Boga prvenstveno u ljudima, prije svega onim najjednostavnijima koji imaju bezazleno dječje srce i čije oko nije zamućeno nikakvim interesom. Svako gaženje čovjeka znači iz perspektive Božića nijekanje i preziranje Božje prisutnosti na zemlji. Čovjek je doista pozvan biti human je je Bog u ovome svijetu prisutan kao human Bog u pravome smislu riječi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija