Pregled bibliografske jedinice broj: 1098539
Stavovi odgojitelja prema kreativnosti djece rane i predškolske dobi
Stavovi odgojitelja prema kreativnosti djece rane i predškolske dobi, 2020., diplomski rad, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1098539 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi odgojitelja prema kreativnosti djece rane i predškolske dobi
(Educator’s attitudes about creativity of early and preschool children)
Autori
Jerčić, Roberta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
17.12
Godina
2020
Stranica
55
Mentor
Ljubetić, Maja
Ključne riječi
djeca ; kreativnost ; odgojitelji ; rani i predškolski odgoj i obrazovanje ; stavovi
(attitudes ; children ; creativity ; educators ; early and preschool education)
Sažetak
Vrijeme prije odlaska u školu je „zlatno doba kreativnosti“, a stavovi odgojitelja prema kreativnosti uvelike određuju hoće li i do koje mjere biti ispunjen dječji kreativni potencijal. Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati stavove odgojitelja o dječjoj kreativnosti, obilježjima kreativnog djeteta te okruženjima i strategijama koje potiču dječju kreativnost u svrhu ostvarivanja punog dječjeg kreativnog potencijala. Istraživački zadatak bio je utvrditi jesu li mlađe generacije odgojitelja (koje imaju trogodišnje ili petogodišnje formalno obrazovanje) bolje upoznate s prirodom i važnosti kreativnosti za cjeloviti razvoj djece rane i predškolske dobi i razumiju li karakteristike kreativnog djeteta bolje nego njihovi stariji kolege. Također, interes istraživača bio je usmjeren i na duljinu radnog staža odgojitelja kako bi se utvrdilo posvećuju li odgojitelji s duljim radnim stažem više pozornosti dizajniranju okruženja koje potiče dječju kreativnost. Istraživanje je provedeno na uzorku od 162 odgojitelja zaposlena u gradskim dječjim vrtićima na području Splitsko-dalmatinske županije. Istraživanje je fokusirano na razumijevanje prirode kreativnosti, karakteristika kreativnog djeteta te okruženja koja potiču dječju kreativnost. Dobiveni podaci pokazuju kako mlađi odgojitelji bolje razumiju prirodu kreativnosti nego njihovi stariji kolege, ali i da nisu bolje upoznati sa karakteristikama kreativnog djeteta te da nema značajne razlike u razumijevanju okruženja koje potiče dječju kreativnost između odgojitelja sa manje i više od deset godina radnoga staža.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija