Pregled bibliografske jedinice broj: 1098176
Kritička etnografija obrazovnog iskustva queer osoba
Kritička etnografija obrazovnog iskustva queer osoba, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za sociologiju, Zadar
CROSBI ID: 1098176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritička etnografija obrazovnog iskustva queer osoba
(A critical ethnography of queer students'
educational experiences)
Autori
Parunov, Pavao
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za sociologiju
Mjesto
Zadar
Datum
22.04
Godina
2019
Stranica
97
Mentor
Izv.prof.dr.sc. Valerija Barada
Ključne riječi
heteronormativnost, queer, Drugost, obrazovanje, svakodnevnica, dihotomija javnog i privatnog
(heteronormativity, queer Otherness, educational everyday life, public/private dichotomy)
Sažetak
U ovom diplomskom radu se obrazovne institucije problematiziraju kao društvena mjesta posredovanja queer Drugosti koje upravo organizacijom svakodnevnice reproduciraju heteronormativni društveni poredak. Koristeći se queer teorijama u operacionalizaciji povezanosti roda i seksualnosti, te institucionalnom etnografijom, istraživanje pristupa queer obrazovnom iskustvu kao izvoru znanja koje ukazuje na utjecaj translokalnih društvenih odnosa i stvaranju lokalnih institucionalnih odnosa koji doprinose stvaranju queer Drugosti. Istraživanje se oslanja na kritičkoj i institucionalnoj etnografiji obrazovnog iskustva zadarskih srednjoškolskih i sveučilišnih svakodnevica. Cilj istraživanja je bio utvrditi i razumjeti obrasce kojima obrazovne institucije reproduciraju heteronormativni poredak seksualnih i rodnih identiteta Analiza prikupljenih podataka je pokazala da se takav proces odvija na dva načina. U obrazovnoj svakodnevnici se rodni izričaj queer osoba pregovara kao materijalna oznaka nenormativne seksualnosti čime se queer osobama osigurava negativna vidljivost u svakodnevnici. Dihotomija heteroseksualnosti i homoseksualnosti se održava rodnim reguliranjem odnosno odobravanjem i sankcioniranjem rodnog izričaja pri čemu queer osobe mogu biti žrtve fizičkog i verbalnog nasilja. Drugi način osiguravanja heteronormativnog poretka unutar svakodnevnice je institucionalno djelovanje kroz dihotomiju javnog i privatnog. Ovakvo djelovanje može stvoriti ambivalentnu poziciju queer osobama. Rodno označavanje provodi se u javnoj sferi svakodnevnice, dok u institucionalnom djelovanju izostaje sankcioniranje nasilja i osiguravanje pozitivne vidljivosti queera tako što se taj identitet nanovo označava kao intimna i privatna domena svakodnevnice queer osobe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti