Pregled bibliografske jedinice broj: 1098040
Toma – Isus – mi
Toma – Isus – mi // Svjetlo riječi, 26 (2008), 301; 10-11 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1098040 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Toma – Isus – mi
(Thomas - Jesus - we)
Autori
Lujić, Božo
Izvornik
Svjetlo riječi (1512-6986) 26
(2008), 301;
10-11
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Toma ; Isus ; ukazivanje ; susret ; pozdrav ; učenici ; povjerenje ; vjera ; odnosi
(Thomas ; Jesus ; fingering ; meeting ; greeting ; students ; confidence ; faith ; relations)
Sažetak
Isusov susret s Tomom pripremljen je već u prethodnom Isusovu ukazivanju učenicima bez Tome gdje Isus ulazi kroz zatvorena vrata pozdravljajući učenike s ''Mir vama!''. Ova zgoda ništa ne govori da među učenicima nije bilo Tome. Tek sljedeći prizor (Iv 20, 26-29) otkriva da među učenicima nije bio Toma, zvani Blizanac, iz najužeg kruga učenika, jer ga oni izvješćuju da su ''vidjeli Gospodina''. Upravo je naglasak na ovome ''vidjeti''. Ono što je značajno u Tominoj reakciji jest nezadovoljstvo sa samim gledanjem uskrsloga Isusa ; on zapravo želi više od toga ; on želi faktičnu provjeru, jer gledanje i oči nisu za njega bili dostatni. Toma se pokazuje kao skeptik. Isus uopće ne prekorava Tomu zbog želje da svojim vlastitim očima vidi i svojim prstima osjeti njegove rane i ustanovi istovjetnost identiteta, ali želi istaknuti da za vjeru nije važno iskustveno provjeravanje budući da je Toma i bez takvoga provjeravanja mogao povjerovati, jer su mu o tomu posvjedočili drugi učenici. Toma je simpatičan lik Isusova učenika i zbog svojih stavova uvijek je suvremen. U njemu se doista može pronaći svatko bez obzira koliko visoko stajao na ljestvici unutar kršćanske zajednice. Toma je svatko od nas ili barem dio svakoga od nas koji želi u međuljudskim odnosima ali i u odnosima prema Bogu imati stopostotnu sigurnost. Ipak odnosi među ljudima, a osobito odnosi prema Bogu nužno pretpostavljaju postojanje dubinskog povjerenja ili vjere koja te odnose nosi, hrani i učvršćuje. Toma nas upozorava da ne činimo od Boga opipljiva idola, a od čovjeka puko sredstvo za zadovoljavanje vlastite znatiželje. Dobro je da u Evanđelju postoji Toma kao primjer, ali i kao upozorenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija