Pregled bibliografske jedinice broj: 1097999
Razredno-nastavno ozračje, samoučinkovitost, angažiranost i zadovoljstvo školom učenika u osnovnoj školi
Razredno-nastavno ozračje, samoučinkovitost, angažiranost i zadovoljstvo školom učenika u osnovnoj školi, 2020., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1097999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razredno-nastavno ozračje, samoučinkovitost,
angažiranost i zadovoljstvo školom učenika u
osnovnoj školi
(Classsroom climate, self-efficacy, engagement,
and student school satisfaction in elementary
school)
Autori
Vidić, Tomislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.12
Godina
2020
Stranica
142
Mentor
Miljković, Dubravka
Ključne riječi
razredno-nastavno ozračje, samoučinkovitost, angažiranost, zadovoljstvo školom, osnovna škola
(classroom climate, self-efficacy, engagement, school satisfaction, elementary school)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kako učenici doživljavaju razredno-nastavno ozračje, koliko su samoučinkoviti, angažirani i zadovoljni školom te razlikuju li se u tim percepcijama s obzirom na spol, razred i postignute zaključne ocjene. Uz to, istraživanjem se nastojala ispitati uloga samoučinkovitosti i angažiranosti u odnosu između razredno-nastavnog ozračja i zadovoljstva školom. U istraživanju je sudjelovalo 685 učenika od 4. do 8. razreda osnovne škole, a u konačnu obradu podataka uključeno je 597 ispitanika. Rezultati pokazuju da učenici najvišim procjenama procjenjuju samoučinkovitost i kognitivnu angažiranost. Učenici razredne nastave značajno višim procjenjuju sve ispitivane dimenzije, a značajno se razlikuju od učenika predmetne nastave u svim ispitivanim dimenzijama osim u dimenziji natjecanja. Djevojčice se statistički značajno razlikuju od dječaka te višim procjenjuju vlastitu samoučinkovitost i bihevioralnu angažiranost. Učenici koji iz Hrvatskog jezika, Matematike i Engleskog jezika imaju zaključnu ocjenu odličan statistički se značajno razlikuju u svim ispitivanim dimenzijama osim u dimenziji natjecanja. Personovi koeficijenti korelacije pokazuju umjereno visoke povezanosti među varijablama. Pritom su dimenzije negativnog razredno- nastavnog ozračja negativno povezane s ostalim varijablama. Regresijskim analizama izračunati su doprinosi demografskih faktora i ocjena te pozitivnog i negativnog razredno- nastavnog ozračja objašnjenju samoučinkovitosti, angažiranosti i zadovoljstva školom. Strukturalnim modeliranjem utvrđena je posredujuća uloga samoučinkovitosti i angažiranosti u odnosu između razredno- nastavnog ozračja i zadovoljstva učenika školom. Konačni model pokazuje da pozitivno razredno-nastavno ozračje ima statistički značajne i pozitivne efekte na samoučinkovitost i angažiranost. No, nakon uvođenja medijatora u analizu, direktni efekt pozitivnog nastavnog ozračja na zadovoljstvo školom postao je blizak nuli i statistički neznačajan, što ukazuje na potpunu medijaciju od strane samoučinkovitosti i angažiranosti na vezu između pozitivnoga nastavnog ozračja i zadovoljstva školom. Samoučinkovitost također ima značajan pozitivan efekt na objašnjenje angažiranosti. Istovremeno, negativno nastavno ozračje ima značajan pozitivan doprinos angažiranosti što potom doprinosi konačnom efektu na zadovoljstvo školom. Model je ukupno objasnio 56% varijance zadovoljstva školom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb