Pregled bibliografske jedinice broj: 1097832
Organizacijska klima i kultura, odanost organizaciji i zadovoljstvo poslom učitelja razredne i predmetne nastave
Organizacijska klima i kultura, odanost organizaciji i zadovoljstvo poslom učitelja razredne i predmetne nastave, 2008., magistarski rad, Zagreb
CROSBI ID: 1097832 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Organizacijska klima i kultura, odanost
organizaciji i zadovoljstvo poslom učitelja
razredne i predmetne nastave
(Organizational climate and culture, commitment,
and teachers' job satisfaction)
Autori
Vidić, Tomislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Mjesto
Zagreb
Datum
25.01
Godina
2008
Stranica
142
Mentor
Staničić, Stjepan
Ključne riječi
organizacijska klima škole, organizacijska kultura u školi, zadovoljstvo poslom u školi, odanost organizaciji, osnovna škola, učitelji razredne nastave, predmetni učitelji, radni staž učitelja
(organizational climate of schools, organizational culture in schools, job satisfaction in schools, organizational commitment, elementary school, class teachers, subject teachers, work experience)
Sažetak
Istraživanje organizacijske klime, kulture, zadovoljstva poslom i odanosti učitelja provedeno je na uzorku 205 učitelja zaposlenih u sedam zagrebačkih osnovnih škola tijekom kolovoza 2006. godine. Istraživanjem se nastojalo ispitati kako učitelji opažaju klimu i kulturu škole u kojoj rade, koliko su zadovoljni poslom kojeg obavljaju te u kojoj su mjeri odani školi u kojoj rade. Isto tako, pokušalo se ispitati postoje li razlike između ispitivanih škola te između učitelja s obzirom na njihovo radno mjesto i dužinu radnoga staža. Analiza podataka pokazala je visoku povezanost gotovo svih ispitivanih varijabli, osim zadovoljstva plaćom, pa se može zaključiti da zadovoljstvo plaćom nije povezano s klimom, kulturom i odanošću učitelja školi. Utvrđene su razlike između škola u ispitivanim varijablama. Istraživanjem je ustanovljena statistički značajna razlika između učitelja razredne nastave i učitelja predmetne nastave u percepcijama dimenzija klime ; pravilima i inovacijama. Iz toga slijedi zaključak da učitelji razredne nastave pozitivnije procjenjuju inovacije i pravila u odnosu na učitelje predmetne nastave. Isto tako, analiza podataka je pokazala da su učitelji razredne nastave zadovoljniji samim učiteljskim poslom te su zadovoljniji mogućnostima napredovanja u poslu. Učitelji su, općenito, zadovoljniji poslom kojeg obavljaju u odnosu na učitelje predmetne nastave. Analiza podataka dobivenih za učitelje s obzirom na duljinu radnoga staža pokazala je da su učitelji s više od 10 godina radnoga staža zadovoljniji mogućnostima napredovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb