Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1097476

Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu


Nenadić Bilan, Diana; Kisovar-Ivanda, Tamara
Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu // E-zbornik. III. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in Muzeji / Krapše, Štefan (ur.).
Nova Gorica: Educa, 2019. str. 306-311 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1097476 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu
(The Museum's Educational Activities in the Context of the Transition from Preschool to School Facility)

Autori
Nenadić Bilan, Diana ; Kisovar-Ivanda, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
E-zbornik. III. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in Muzeji / Krapše, Štefan - Nova Gorica : Educa, 2019, 306-311

ISBN
978-961-6753-51-7

Skup
3. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in muzeji

Mjesto i datum
Ptuj, Slovenija, 15.03.2019. - 16.03.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
muzej, dječji vrtić, škola, tranzicija iz predškolskog u školski odgoj i obrazovanje
(museum, kindergarten, school, transition from preschool to school facility)

Sažetak
Rad se bavi prijelazom iz predškolske ustanove u osnovnu školu kao jednim od temeljnih pedagoških pitanja predškolskog i osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Oba oblika etabliranog odgoja i obrazovanja djece predškolske i školske dobi uspostavljaju suradnju s ustanovama informalnog obrazovanja poput muzeja, knjižnica, arhiva, botaničkih i zooloških vrtova i slično. Rad se bavi istraživanjem načina poticanja lakše tranzicije djece iz predškolske u školsku ustanovu od strane muzeja kao kulturne ustanove u kontekstu informalnog obrazovanja. Provedeno je istraživanje, korištenjem kvalitativne istraživačke metodologije, u kojem je sudjelovalo 5 učitelja osnovnih škola, 15 odgojitelja, 75 učenika prvih razreda osnovne škole te 115 djece polaznika predškolskih ustanova u Zadru. Istraživanje je pokazalo prisutnost nedovoljnog kontinuiteta organiziranih posjeta muzejima u razdoblju tranzicije iz predškolske ustanove u osnovnu školu jer se nakon intenzivne suradnje dječjeg vrtića i muzeja u predškolskoj dobi smanjuje intenzitet te suradnje u prvom i drugom razredu osnovne škole. Učitelji ističu da spomenutu suradnju odgađaju na treći razred osnovne škole i kasnije zbog veće mogućnosti kurikulumskog povezivanja s muzejskim aktivnostima u tom razdoblju školovanja. Uklanjanjem uočenog smanjenja učestalosti suradnje muzeja i škole u prvom razredu osnovne škole stvorili bi se preduvjeti za intenzivniju potporu muzeja lakšoj tranziciji djece iz predškolske u školsku ustanovu, o čemu se pozitivno izjašnjavaju svi sudionici istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ugm.si

Citiraj ovu publikaciju:

Nenadić Bilan, Diana; Kisovar-Ivanda, Tamara
Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu // E-zbornik. III. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in Muzeji / Krapše, Štefan (ur.).
Nova Gorica: Educa, 2019. str. 306-311 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Nenadić Bilan, D. & Kisovar-Ivanda, T. (2019) Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu. U: Krapše, Š. (ur.)E-zbornik. III. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in Muzeji.
@article{article, author = {Nenadi\'{c} Bilan, Diana and Kisovar-Ivanda, Tamara}, editor = {Krap\v{s}e, \v{S}.}, year = {2019}, pages = {306-311}, keywords = {muzej, dje\v{c}ji vrti\'{c}, \v{s}kola, tranzicija iz pred\v{s}kolskog u \v{s}kolski odgoj i obrazovanje}, isbn = {978-961-6753-51-7}, title = {Muzejska pedago\v{s}ka djelatnost u kontekstu tranzicije iz pred\v{s}kolske u \v{s}kolsku ustanovu}, keyword = {muzej, dje\v{c}ji vrti\'{c}, \v{s}kola, tranzicija iz pred\v{s}kolskog u \v{s}kolski odgoj i obrazovanje}, publisher = {Educa}, publisherplace = {Ptuj, Slovenija} }
@article{article, author = {Nenadi\'{c} Bilan, Diana and Kisovar-Ivanda, Tamara}, editor = {Krap\v{s}e, \v{S}.}, year = {2019}, pages = {306-311}, keywords = {museum, kindergarten, school, transition from preschool to school facility}, isbn = {978-961-6753-51-7}, title = {The Museum's Educational Activities in the Context of the Transition from Preschool to School Facility}, keyword = {museum, kindergarten, school, transition from preschool to school facility}, publisher = {Educa}, publisherplace = {Ptuj, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font