Pregled bibliografske jedinice broj: 1097476
Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu
Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu // E-zbornik. III. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in Muzeji / Krapše, Štefan (ur.).
Nova Gorica: Educa, 2019. str. 306-311 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1097476 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu
tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu
(The Museum's Educational Activities in the
Context of the Transition from Preschool to
School Facility)
Autori
Nenadić Bilan, Diana ; Kisovar-Ivanda, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
E-zbornik. III. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in Muzeji
/ Krapše, Štefan - Nova Gorica : Educa, 2019, 306-311
ISBN
978-961-6753-51-7
Skup
3. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in muzeji
Mjesto i datum
Ptuj, Slovenija, 15.03.2019. - 16.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
muzej, dječji vrtić, škola, tranzicija iz predškolskog u školski odgoj i obrazovanje
(museum, kindergarten, school, transition from preschool to school facility)
Sažetak
Rad se bavi prijelazom iz predškolske ustanove u osnovnu školu kao jednim od temeljnih pedagoških pitanja predškolskog i osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Oba oblika etabliranog odgoja i obrazovanja djece predškolske i školske dobi uspostavljaju suradnju s ustanovama informalnog obrazovanja poput muzeja, knjižnica, arhiva, botaničkih i zooloških vrtova i slično. Rad se bavi istraživanjem načina poticanja lakše tranzicije djece iz predškolske u školsku ustanovu od strane muzeja kao kulturne ustanove u kontekstu informalnog obrazovanja. Provedeno je istraživanje, korištenjem kvalitativne istraživačke metodologije, u kojem je sudjelovalo 5 učitelja osnovnih škola, 15 odgojitelja, 75 učenika prvih razreda osnovne škole te 115 djece polaznika predškolskih ustanova u Zadru. Istraživanje je pokazalo prisutnost nedovoljnog kontinuiteta organiziranih posjeta muzejima u razdoblju tranzicije iz predškolske ustanove u osnovnu školu jer se nakon intenzivne suradnje dječjeg vrtića i muzeja u predškolskoj dobi smanjuje intenzitet te suradnje u prvom i drugom razredu osnovne škole. Učitelji ističu da spomenutu suradnju odgađaju na treći razred osnovne škole i kasnije zbog veće mogućnosti kurikulumskog povezivanja s muzejskim aktivnostima u tom razdoblju školovanja. Uklanjanjem uočenog smanjenja učestalosti suradnje muzeja i škole u prvom razredu osnovne škole stvorili bi se preduvjeti za intenzivniju potporu muzeja lakšoj tranziciji djece iz predškolske u školsku ustanovu, o čemu se pozitivno izjašnjavaju svi sudionici istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru