Pregled bibliografske jedinice broj: 1097412
Kako neurofibromatoza tip 1 utječe na kognitivni i jezični razvoj? Prikaz slučaja
Kako neurofibromatoza tip 1 utječe na kognitivni i jezični razvoj? Prikaz slučaja // Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse: knjiga sažetaka / Cepanec, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2015. str. 100-100 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1097412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako neurofibromatoza tip 1 utječe na kognitivni i
jezični razvoj? Prikaz slučaja
(Does neurofibromatosis type 1 influence cognitive
and language development? Case report)
Autori
Kelić, Maja ; Ivasović, Vesna ; Bilonić Milošević, Silvana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse: knjiga sažetaka
/ Cepanec, Maja - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, 2015, 100-100
ISBN
9789535555513
Skup
Peti kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.09.2015. - 26.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
neurofibromatoza tip 1, kognitivne sposobnosti, jezične teškoće
(neurofibromatosis type 1, cognitive abilities, language disorder)
Sažetak
Neurofibromatoza tip 1 (NF1) jedna je od najčešćih autosomno dominantnih genetskih bolesti. Učestalost NF 1 je oko 1: 3000 živorođene djece, podjednaka u oba spola. Nedostatci u kognitivnim sposobnostima i ponašanju, neizostavan su dio, sada već dobro opisane kliničke slike ove bolesti. Prema novijim istraživanjima većina djece s NF-om 1 ima jedan ili više poremećaja na planu kognitivnog funkcioniranja. No, u skladu s izrazito raznolikom i nepredvidljivom kliničkom slikom, pojedini kognitivni podsustavi pogođeni su u različitoj mjeri. Cilj je ovoga rada temeljem pregleda literature te studije slučaja djeteta (KD 10 ; 06) s neurofibromatozom tipa 1 prikazati u kojoj mjeri su pogođene pojedine kognitivne i jezične sposobnosti. Prikaz slučaja uključuje psihometrijske testove kognitivnog funkcioniranja, testove jezičnog znanja i razumijevanja. Varijabilnost u kognitivnim i ponašajnim aspektima djece s neurofibromatozom tipa 1 osobit je izazov za planiranje terapijskih postupaka nakon sveobuhvatnog multidisciplinarnog dijagnostičkog pristupa. Neurofibromatoza tip 1 zbog svog progresivnog karaktera nameće potrebu ranog timskog dijagnosticiranja i dugoročnog praćenja psihoneuromotornog razvoja, jezičnog razvoja i akademskih postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG