Pregled bibliografske jedinice broj: 1097133
Nadareni učenici (Izazovi u radu sa nadarenim učenikom)
Nadareni učenici (Izazovi u radu sa nadarenim učenikom) // Na granici mogućega / Pezelj, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2019. 6, 9 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1097133 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nadareni učenici (Izazovi u radu sa nadarenim
učenikom)
(Gifted pupils (Challenges in working with a gifted
pupil))
Autori
Alviž Rengel, Kristina ; Spada, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Na granici mogućega
/ Pezelj, Marijana - Zagreb : Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2019
ISBN
978-953-6802-54-8
Skup
21. CARNET-ova konferencija za korisnike (CUC 2019) „Na granici mogućega“
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 06.11.2019. - 08.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nadaren učenik, izazov, učitelj, alati, poticanje nadarenosti
(gifted pupil, challenge, teacher, tools, encouraging talent)
Sažetak
Iako se nadarenost počela znanstveno proučavati tek u 20. stoljeću, ona je složena ljudska osobina koja je na različite načine privlačila pažnju i zainteresiranost kako roditelja tako i učitelja, odgajatelja, ali i raznih profila stručnjaka. Neke značajne nadarene ličnosti iz prošlosti kao djeca nisu bili zamijećeni, naprotiv, imali su velikih teškoća tijekom školovanja (najbolji primjer za to su Hans Christian Andersen ili Albert Einstein). Imajući u vidu te spoznaje otvara nam se splet novih pitanja o tome kako bi tek bili uspješni da su u djetinjstvu bili poticani u svojoj nadarenosti, odnosno, koliko je nadarene djece koja ne mogu realizirati svoje potencijale jer ih nitko nije prepoznao u njima. Gledajući pak s druge strane imali smo priliku puno puta biti svjedoci da su neka djeca koja su u ranoj dobi bila okarakterizirana kao nadarena (tzv. čuda od djeteta) u kasnijem svom razvoju nisu opravdala visoka očekivanja svoje okoline, štoviše tu svoju nadarenost doživjela su kao svojevrstan uteg koji ih je sprečavao da postignu svoj maksimum jer su se bojali razočarenja okoline (prvenstveno svojih najbližih a onda i svojih učitelja). Ovim radom pokušati ćemo odgovoriti na pitanja koji su to izazovi u radu sa nadarenim učenicima. Prateći novine i trendove koji proizlaze iz odgojno-obrazovnih procesa rada prikazati ćemo neke alate koje je moguće koristiti u radu sa nadarenim učenicima, koji pomažu učitelju da pomoću njih potakne njihovu nadarenost, te kako s njima raditi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija