Pregled bibliografske jedinice broj: 1096599
Model integrirane marketinške komunikacije u funkciji promocije zdravlja i prevencije bolesti u Republici Hrvatskoj
Model integrirane marketinške komunikacije u funkciji promocije zdravlja i prevencije bolesti u Republici Hrvatskoj, 2017., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1096599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model integrirane marketinške komunikacije u
funkciji promocije zdravlja i prevencije bolesti u
Republici Hrvatskoj
(MODEL OF INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION IN THE
FUNCTION OF HEALTH PROMOTION AN DISEASE PREVENTION
IN THE REPUBLIC OF CROATIA)
Autori
Aleksijević, Agneza
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
30.10
Godina
2017
Stranica
236
Mentor
Medić, Mane
Ključne riječi
Integrirana marketinška komunikacija, zdravstvo, prevencija bolesti, marketing, informacijsko-komunikacijske tehnologije
(Integrated Marketing Communication, Health Care, Disease Prevention, Marketing, Information and Communication Technology)
Sažetak
Zahvaljujući intenzivnom razvitku znanosti u posljednjih se tridesetak godina događa ogroman i brz napredak u sferi medicinskog djelovanja vezano za promociju zdravlja stanovništva, te uspješnosti liječenja bolesti. Pomaci su toliko brzi i značajni da permanentno produciraju rast očekivanja stanovništva u pogledu sve uspješnijeg, kvalitetnijeg i sveobuhvatnijeg djelovanja zdravstvenog sustava. Iako zdravstveni sustavi danas imaju moć uspješne prevencije i liječenja mnogih bolesti često se zbog loše komunikacije s korisnicima usluga zdravstvenog sustava javlja tzv. informacijski jaz, odnosno manjak informacija o mogućnostima koje zdravstveni sustav stvarno ima i koje je u stanju pružiti njegovim korisnicima. Informacijski jaz je u pravilu rezultat lošeg djelovanja marketinga zdravstvenog sustava, posebice promocijskog dijela, a time i integralne marketinške komunikacije kao njegove sastavnice. S problemom informacijskog jaza nosi se i zdravstveni sustav u Republici Hrvatskoj. Naime, u Republici Hrvatskoj korisnici zdravstveni sustav značajno lošije percipiraju no što je njegovo realno stanje. Ako se primjerice u obzir uzmu prava pacijenata, cijena koštanja zdravstvene usluge, kvaliteta zdravstvene usluge, te se ovi parametri usporede s komparativnim zdravstvenim sustavima u zemljama koje su na razini gospodarskog razvitka na kojem se nalazi Republika Hrvatska, vidi se kao stanje zdravstvenog sustava u Republici Hrvatskoj uopće nije tako loše. Prema tome, kvalitetnija bi komunikacija zdravstvenog sustava s njegovim korisnicima dovela, ne samo do poboljšanja percepcije stanja zdravstvenog sustava Republike Hrvatske, već bi kvalitetnija komunikacija inducirala efikasnije i kvalitetnije iskorištavanje potencijala zdravstvenog sustava Republike Hrvatske. Kako bi se sagledala mogućnost poboljšanja komunikacije zdravstvenog sustava s njegovim korisnicima načinjeno je istraživanje i definiran je model integrirane marketinške komunikacije (IMK) koji se oslanja na suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije, a koji omogućava unapređenje zdravstvene zaštite, zdravlja pacijenata i koji može osigurati prevenciju bolesti. Uz fokus na korištenje društvenih mreža, e-mail komunikaciju s korisnicima te upotrebu pozivnih centara i Web portala kao centara informiranja i znanja, model predviđa i proaktivno djelovanje zdravstvenog sustava Republike Hrvatske u vidu aktivnijeg uključivanja zdravstvenog sustava u aktivnosti vezane uz povećanje zdravstvene pismenosti stanovništva kroz edukacije i neposrednu individualiziranu i personaliziranu komunikaciju zdravstvenog sustava s svakim pojedinačnim korisnikom sustava. Za realizaciju samog modela, uz dodatna istraživanja, potrebno je posebnu pozornost posvetiti vođenju brige o svakom korisniku sustava kroz upotrebu zdravstvenog programskog sustava za upravljanje odnosima s korisnicima sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija