Pregled bibliografske jedinice broj: 1095902
Uključenosti u TeenCAP program i činjenje nasilnog ponašanja, osjećaj sigurnosti u i izvan školskog okruženja, reakcije na nasilno ponašanje i samopoštovanje kod učenika Srednje škole Ban Josip Jelačić
Uključenosti u TeenCAP program i činjenje nasilnog ponašanja, osjećaj sigurnosti u i izvan školskog okruženja, reakcije na nasilno ponašanje i samopoštovanje kod učenika Srednje škole Ban Josip Jelačić // 4. nacionalna konferencija CAP pomagača
Split, Hrvatska, 2019. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1095902 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključenosti u TeenCAP program i činjenje
nasilnog ponašanja, osjećaj sigurnosti u i
izvan školskog okruženja, reakcije na nasilno
ponašanje i samopoštovanje kod učenika Srednje
škole Ban Josip Jelačić
(Involvement in the TeenCAP program among students
of Ban Josip Jelačić High School)
Autori
Šimunković, Gordana ; Benčić, Miro, Cvetko, Mario ;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
4. nacionalna konferencija CAP pomagača
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 04.04.2019. - 05.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
TeenCAP program, nasilno ponašanje, evaluacija preventivnih programa, preventivni programi u školskom okruženju
(TeenCAP program, violent behavior, evaluation of prevention programs, prevention programs in the school environment)
Sažetak
Potreba za učinkovitim programima koji će smanjiti pojavu neželjenih oblika ponašanja u i izvan školskog okruženja škole izrazito je aktualna. Još i više izražena je potreba provjere rezultata, ishoda i utjecaja postojećih programa u provedbi. Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost uključenosti u TeenCAP program s činjenjem nasilnog ponašanja, osjećajem sigurnosti na pojedinim mjestima u prostoru škole i izvan nje, reakcijama na nasilno ponašanje i razinu samopoštovanja kod srednjoškolaca. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku učenika od prvog do trećeg razreda Srednje škole Ban Josip Jelačić u Zaprešiću (N=366 ; 50.80% Ž). Uzorak je obuhvatio dvije skupine učenika: skupinu koja je tijekom osmog razreda u osnovnoj školi pohađala TeenCAP program i skupinu koja nije pohađala TeenCAP program. U provedbi istraživanja korišten je Upitnik školskog nasilja (UŠN-2003) i Rosenbergova skala sampoštovanja (RSS skala). Kvalitativni podaci prikazani su tablicama frekvencije te tablicama kontigencije. Za usporedbu skupina kvalitativnih podataka korišten je χ-kvadrat test ili Fischer exact test. Numeričke varijable opisane su mjerama centralne tendencije i mjerama raspršenosti podataka. Za usporedbu skupina numeričkih (kontinuiranih) varijabli korišten je Mann-Whitney U test. Rezultati su ukazali da je značajno manje osoba koje čine nasilno ponašanje u skupini koja je pohađala TeenCAP program. Učenici koji su sudjelovali u programu značajno češće kažu o nasilju nekoj odrasloj osobi i prijatelju te značajno rjeđe udare osobu koja čini nasilno ponašanje. Učinkovitost TeenCAP programa bila je statistički značajno viša u učenika koji su doživljavali nasilno ponašanje. Autori smjeravaju na daljnju kontinuiranu primjenu evaluativnih postupaka TeenCAP programa usklađenih s postavljanim ciljevim i rezultatima programa te potrebama škole.
Izvorni jezik
Hrvatski