Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1095678

Neki prediktori navika igranja digitalnih igara kod adolescenata


Marđetko Lucija
Neki prediktori navika igranja digitalnih igara kod adolescenata, 2020., diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb


CROSBI ID: 1095678 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neki prediktori navika igranja digitalnih igara kod adolescenata
(Some predictors of digital gaming habits among adolescents)

Autori
Marđetko Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatsko katoličko sveučilište

Mjesto
Zagreb

Datum
14.09

Godina
2020

Stranica
60

Mentor
Šakić Velić, Marija

Ključne riječi
navike igranja digitalnih igara ; samopoštovanje ; školski pojam o sebi ; motivi za igranje digitalnih igara
(digital gaming habits ; self-esteem ; school self-concept ; motives for playing digital games)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati navike igranja digitalnih igara kod adolescenata te odnos nekih sociodemografskih obilježja, samopoštovanja, školskog samopoimanja i motiva za igranje s navikama igranja u adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 337 učenika (131 djevojka) od 1. do 3. razreda iz gimnazija i srednjih strukovnih škola. Sudionici su popunjavali upitnik koji je sadržavao pitanja kojima se ispituju navike igranja digitalnih igara, Skalu motivacije za igranje digitalnih igara (De Grove i sur., 2017), Rosenbergovu skalu samopoštovanja (Rosenberg, 1965), Ljestvicu školskog pojma o sebi iz SDQ II (Marsh, 1992) i pitanja o sociodemografskim obilježjima. Rezultati pokazuju da je 96% adolescenata u ovom uzorku igralo digitalne igre barem jednom u zadnjih 12 mjeseci i da u prosjeku igraju 1 – 2 puta tjedno, dnevno provedu od 2 do 531 minute igrajući (M = 110, 51 ; C = 77, 14 ; SD = 105, 64), a prosječno trajanje sesije igre je 37 minuta (SD = 41, 56). Najviše vremena provedu igrajući na računalu, najučestalije igraju kod kuće, a za igranje najčešće koriste mobitel. Igre igranja uloga, akcijske i avanturističke te igre pucanja preferiraju najviše, a strateške igre najmanje. Rezultati korelacijske analize pokazuju da mladići, učenici koji pohađaju strukovne škole, adolescenti s višim samopoštovanjem i izraženijim motivima za igranje učestalije igraju te prosječno dnevno provedu više vremena igrajući. Rezultati binarnih logističkih regresijskih analiza su pokazali da veću vjerojatnost učestalijeg igranja (više od 1 – 2 puta tjedno) imaju adolescenti s izraženijim motivama navike i društvenosti te je veća vjerojatnost da će prosječno dnevno više vremena u igranju (više od 2 sata) provesti mladići i adolescenti s izraženijim motivima navike, kontrolabilnosti, društvenosti i reaktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marija Šakić Velić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marđetko Lucija
Neki prediktori navika igranja digitalnih igara kod adolescenata, 2020., diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Marđetko Lucija (2020) 'Neki prediktori navika igranja digitalnih igara kod adolescenata', diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2020}, pages = {60}, keywords = {navike igranja digitalnih igara, samopo\v{s}tovanje, \v{s}kolski pojam o sebi, motivi za igranje digitalnih igara}, title = {Neki prediktori navika igranja digitalnih igara kod adolescenata}, keyword = {navike igranja digitalnih igara, samopo\v{s}tovanje, \v{s}kolski pojam o sebi, motivi za igranje digitalnih igara}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2020}, pages = {60}, keywords = {digital gaming habits, self-esteem, school self-concept, motives for playing digital games}, title = {Some predictors of digital gaming habits among adolescents}, keyword = {digital gaming habits, self-esteem, school self-concept, motives for playing digital games}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font