Pregled bibliografske jedinice broj: 1095425
Numeričko istraživanje utjecaja bočnih stijenki bazena na otpor broda
Numeričko istraživanje utjecaja bočnih stijenki bazena na otpor broda, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1095425 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Numeričko istraživanje utjecaja bočnih stijenki
bazena na otpor broda
(Numerical investigation into the blockage effect on
ship resistance)
Autori
Štefok, Mislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
04.12
Godina
2020
Stranica
78
Mentor
Degiuli, Nastia
Ključne riječi
Računalna dinamika fluida (RDF), RANS, k-ω SST model turbulencije, VOF, utjecaj stijenki, faktor interferencije
(Computational Fluid Dynamics, RANS, k-ω SST turbulence model, VOF, blockage effect, interference factor)
Sažetak
Prilikom provedbe pokusa otpora broda u bazenu manjih dimenzija, moguća je pojava utjecaja bočnih stijenki na izmjerene vrijednosti. Utjecaj stijenki postaje sve izraženiji povećanjem brzine i dimenzije modela broda te je stoga potrebno korigirati izmjerenu silu otpora broda. Numeričke simulacije strujanja fluida oko trupa broda za jednotrupni Wigley-ev model te tri katamaranske konfiguracije s Wigley-evim modelom broda u neograničenoj i ograničenoj vodi provedene su primjenom komercijalnog programskog paketa za računalnu dinamiku fluida STAR-CCM+. Ispitivanja su provedena s ciljem određivanja utjecaja bočnih stijenki bazena na ukupni otpor broda. Proračunska domena diskretizirana je metodom konačnih volumena te su definirani rubni uvjeti i fizikalni model. Detaljno je prikazan matematički model temeljen na Reynoldsovim osrednjenim Navier-Stokesovim jednadžbama (RANS). U numeričkim simulacijama je primijenjen k-ω SST model turbulencije. Za praćenje i određivanje položaja slobodne površine primijenjena je metoda udjela volumena u fluidu (eng. “Volume of Fluid- VOF“). Za modeliranje strujanja u blizini stijenke primijenjene su zidne funkcije. Proveden je postupak verifikacije za gustoću geometrijske mreže i vremenski koraka za jednotrupni Wigley-ev model i katamaranske konfiguracije u neograničenoj i ograničenoj vodi. Dobiveni numerički rezultati validirani su s eksperimentalnim rezultatima dostupnim u literaturi. Određen je utjecaj razmaka između trupova katamarana na ukupni otpor preko faktora interferencije. Konačno, provedena je analiza utjecaja stijenki bazena na ukupni otpor, sliku valova, hidrodinamički tlak i tangencijalna naprezanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Nastia Degiuli
(mentor)