Pregled bibliografske jedinice broj: 1095345
Klasifikacija izgovornih odstupanja na početnom stupnju učenja hrvatskoga – glotodidaktički pristup
Klasifikacija izgovornih odstupanja na početnom stupnju učenja hrvatskoga – glotodidaktički pristup // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 49 (2020), 2; 177-198 doi:10.22210/strjez/49-2/2 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1095345 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Klasifikacija izgovornih odstupanja na početnom
stupnju učenja hrvatskoga – glotodidaktički pristup
(Classification of pronunciation errors on
beginners' level of learning Croatian –
Glottodidactic approach)
Autori
Šporčić, Mateja
Izvornik
Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku (0351-0840) 49
(2020), 2;
177-198
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
izgovorna odstupanja ; hrvatski kao J2 ; fonološka odstupanja ; fonetska odstupanja
(pronunciation errors ; Croatian as L2 ; phonological errors ; phonetic errors)
Sažetak
Suvremeni je pristup poučavanju J2 usredotočen na stjecanje komunikacijske kompetencije, sastavnica koje je i izgovorna kompetencija. Kako bi se stekla odgovarajuća izgovorna kompetencija, važno je uklanjati izgovorna odstupanja, kojima se može sustavno pristupiti prvenstveno kroz njihov opis, analizu i klasifikaciju. Ovaj rad pokušava dati jednostavnu klasifikaciju izgovornih odstupanja, primjenjivu na izgovor hrvatskoga kao J2 neovisno o polaznim jezicima učenika, u koju se mogu uklopiti različite pojave na početnim stupnjevima učenja. Primjeri odstupanja ekscerpirani su iz snimaka usmene proizvodnje i govornog međudjelovanja učenika nakon 30 – 45 sati formalnog učenja hrvatskoga kao drugog jezika. Klasificirane i opisane pojave mogu se očekivati na podrazinama učenja A1.1 i A1.2, a podijeljene su na ortoepska, fonološka, koartikulacijska, fonetska i naglasna odstupanja. Takva podjela pruža okvir za odlučivanje o redoslijedu otklanjanja odstupanja te za odabir odgovarajućih metoda poučavanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić
Profili:
Mateja Šporčić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH PLUS
- Hrčak
- Proquest Social Science Premium Collection
- Proquest Linguistic Collection
- Brill Linguistic Bibliography (BL Bibliographie Linguistique)