Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1094928

Sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi


Gligora Marković, Maja
Sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi, 2020., doktorska disertacija, Odjel za informatiku, Rijeka


CROSBI ID: 1094928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi
(The system for dynamic generation of learning objects as support for individual personalized teaching)

Autori
Gligora Marković, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Odjel za informatiku

Mjesto
Rijeka

Datum
22.07

Godina
2020

Stranica
273

Mentor
Kovačić, Božidar ; Jakupović, Alen

Ključne riječi
e-učenje ; prilagodljivi sustavi za e-učenje ; višekriterijsko odlučivanje ; inteligentni sustavi za e-učenje ; objekti učenja
(e-learning ; adaptive e-learning systems ; multi-criteria decision making ; intelligent e-learning systems ; learning object)

Sažetak
U ovom radu opisan je sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi, koji predstavlja podvrstu inteligentnih i prilagodljivih sustava za e-učenje. Poželjno je da sustavi za e-učenje koji za cilj imaju preuzimanje uloge učitelja budu prilagodljivi svakom pojedincu prema odabranim kriterijima, stoga u samom naslovu i jest korišten pojam individualno personalizirana nastava gdje je personalizacija kao viši rodni pojam, a individualizacija kao niži, čime je stavljen naglasak na nastavu primijenjenu potrebama jedne osobe, odnosno nastavu koja uvažava individualne razlike učenika. Ovakav zahtjev za sustav e-učenja kojem je svrha potpora individualno personaliziranoj nastavi postavlja čitav niz dodatnih zahtjeva u njegovoj izgradnji pri čemu se često koriste neke od metoda odlučivanja kod dodjele objekata učenja korisniku prema odabranim kriterijima. Dosadašnja istraživanja govore da se za metodu odlučivanja najčešće koriste pravila odlučivanja koje autori sustava sami definiraju, a primarni je kriterij prilagodbe u sustavima usvojenost znanja. Za potrebe ovog rada provedeno je istraživanje o izboru kriterija prilagodbe u nastavnom procesu u klasičnoj nastavi prilikom obrade novoga gradiva. Na temelju dobivenih rezultata primjenom višekriterijske metode odlučivanja analitičkog hijerarhijskog procesa (AHP) donesena je odluka o izboru kriterija prilagodbe koji su primijenjeni u sustavu, i to kognitivni stil (strategija pristupa) učenja, stil učenja (vizualni, auditivni i kinestetički) te razina ciljeva učenja prema Bloomovoj taksonomiji (6 razina kognitivnog područja). Kako je glavna svrha primjene ovakvih sustava što učinkovitije učenje, odnosno stjecanje znanja, potrebno je i odgovarajućom metodom procijeniti kriterije prilagodbe u objektima učenja koji se koriste u sustavu. Razvijena je metoda vrednovanja objekata učenja prema odabranim kriterijima prilagodbe, a istraživanje je provedeno primjenom Delphi metode, čiji je konačan rezultat instrument za vrednovanje objekata učenja. Izgrađeni sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi sastoji se od nekoliko osnovnih modula poput korisničkog sučelja, inicijalnog modula studenta, modula studenta, modula za evaluaciju, domene kolegija, modula za pravila odlučivanja te modula za generiranje sadržaja (objekata učenja). U svrhu individualno personaliziranog algoritma izbora objekata učenja, prema definiranim kriterijima prilagodbe, korištena je višekriterijska metoda odlučivanja analitički mrežni proces (ANP) i metoda za strukturiranje problema odlučivanja (DEMATEL). Provedeno je istraživanje o učinkovitosti sustava među studentima Sveučilišta u Rijeci, Sveučilišta u Splitu i Veleučilišta u Rijeci kojim je utvrđena bolja usvojenost znanja kod onih studenata koji su koristili sustav s algoritmom za dinamičko dodjeljivanje objekata učenja od onih koji to nisu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti

Napomena
Sveučilišni projekt Sveučilišta u Rijeci
"Povećanje učinkovitosti analitike učenja u
sustavima e-učenja zasnovane na interaktivnoj
vizualizaciji podataka" (voditelj projekta:
izv.prof.dr.sc. Božidar Kovačić)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Gligora Marković, Maja
Sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi, 2020., doktorska disertacija, Odjel za informatiku, Rijeka
Gligora Marković, M. (2020) 'Sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi', doktorska disertacija, Odjel za informatiku, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Gligora Markovi\'{c}, Maja}, year = {2020}, pages = {273}, keywords = {e-u\v{c}enje, prilagodljivi sustavi za e-u\v{c}enje, vi\v{s}ekriterijsko odlu\v{c}ivanje, inteligentni sustavi za e-u\v{c}enje, objekti u\v{c}enja}, title = {Sustav za dinami\v{c}ko generiranje objekata u\v{c}enja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi}, keyword = {e-u\v{c}enje, prilagodljivi sustavi za e-u\v{c}enje, vi\v{s}ekriterijsko odlu\v{c}ivanje, inteligentni sustavi za e-u\v{c}enje, objekti u\v{c}enja}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Gligora Markovi\'{c}, Maja}, year = {2020}, pages = {273}, keywords = {e-learning, adaptive e-learning systems, multi-criteria decision making, intelligent e-learning systems, learning object}, title = {The system for dynamic generation of learning objects as support for individual personalized teaching}, keyword = {e-learning, adaptive e-learning systems, multi-criteria decision making, intelligent e-learning systems, learning object}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font