Pregled bibliografske jedinice broj: 1094695
Stavovi studenata nastavničkih studija prema odgoju i obrazovanju za održivi razvoj
Stavovi studenata nastavničkih studija prema odgoju i obrazovanju za održivi razvoj // Znanstveni kolokvij "Očima djeteta: Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj"
Bijakovići, Bosna i Hercegovina; Međugorje, Bosna i Hercegovina, 2020. str. 49-49 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1094695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata nastavničkih studija prema odgoju
i obrazovanju za održivi razvoj
(Attitudes of teacher education students towards
education for sustainable development)
Autori
Ninčević, Marjan ; Jurić Vukelić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Znanstveni kolokvij "Očima djeteta: Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj"
Mjesto i datum
Bijakovići, Bosna i Hercegovina; Međugorje, Bosna i Hercegovina, 25.09.2020. - 26.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
održivi razvoj, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, studenti nastavničkih studija
(sustainable development, education for sustainable development, students of teacher education)
Sažetak
Koncept održivog razvoja obuhvaća niz heterogenih određenja utemeljenih na različitim teorijskim i metodološkim pristupima, redovito se spominje u političkim strategijama i čest je gost medijskog prostora. Upravo zahvaljujući širokom području koje svojim značenjem obuhvaća, postavlja se pitanje koliko je značenje tog koncepta poznato populaciji koja jest, ili će u budućnosti biti, odgovorna za implementaciju i provedbu načela održivog razvoja. U znanstveno-istraživačkom diskursu najčešće se navodi krovna definicija Svjetske komisije za okoliš i razvoj (Brundtland komisije) koja održivi razvoj određuje kao razvoj koji zadovoljava potrebe današnjice, a pritom ne ugrožava potrebe budućih generacija (WCED, 1987). Procijenjena podzastupljenost ove teme u području visokog obrazovanja zabrinjava s obzirom na značajnu ulogu sustava visokog obrazovanja u znanstvenom i praktičnom obrazovanju i osposobljavanju stručnjaka koji će u bliskoj budućnosti obrazovati nove generacije ili će donositi nove razvojne odluke (Rončević, Ledić i Ćulum, 2008). Stoga smo ovim istraživanjem ispitali stupanj poznatosti koncepta odgoja i obrazovanja za održivi razvoj kod studenata nastavničkih studija, njihove stavove prema tom konceptu i stavove o odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Rezultati pokazuju očekivanu nisku poznatost koncepta održivog razvoja među studentima, ali pružaju temelj za optimizam u planiranju i organizaciji budućih obrazovnih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb