Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1094417

Pedagoško savjetovanje i obrazovne perspektive učenika


Horvat, Z.
Pedagoško savjetovanje i obrazovne perspektive učenika // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / Kolar Billege, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 44-45 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1094417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoško savjetovanje i obrazovne perspektive učenika
(Pedagogical counseling and students' educational perspectives)

Autori
Horvat, Z.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / Kolar Billege, M. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 44-45

ISBN
978-953-8115-65-3

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
akademsko samopoimanje ; autoritet nastavnika, obrazovne aspiracije učenika ; pedagoško savjetovanje
(academic self-concept ; teacher authority ; students` educational aspirations ; pedagogical counseling)

Sažetak
Savjetovanje kao pedagoški fenomen je pomoć u učenju na području samoodgoja i slijedi postulat čovjekova (samo)obrazovanja (Hechler, 2012, str. 42). Pedagoški se razgovori uglavnom smještaju u kontekst razvojno-pedagoškog i savjetodavnog rada škole stručnih suradnika pedagoga i psihologa (Pažin-Ilakovac, 2015), no najveći potencijal pedagoškog savjetovanja u sferi obrazovnih perspektiva učenika jest u odgojnom radu nastavnika i učitelja. Naime, učitelji i nastavnici provode najviše vremena s djecom, koji uz pretpostavku zdravog autoriteta imaju mogućnost zadobiti povjerenje i poštovanje djece koje je potrebno za kvalitetnu odgojnu nastavu. U ovome radu će se prezentirati obrazovni aspekti pedagoškog savjetovanja učenika srednjoškolske dobi te dati osvrt na trenutno stanje i neke buduće perspektive u našem odgojno-obrazovnom sustavu. S tim u vezi će se se pobliže razmatrati stavovi, uvjerenja i akademsko samopoimanje učenika koji često nisu u skladu s objektivnim znanjem i sposobnostima (Marsh, 1987), a još manje manje s njihovim potencijalima koji kroz burno razdoblje srednješkolskog obrazovanja često prolaze neopaženo, a zahtjevaju svu moguću pomoć i stručnu pedagošku podršku kako bi donijeli ispravne odluke po završetku srednje škole, ali i kasnije u životu. Pritom se poseban naglasak stavlja na kompetencije nastavnika, s naglaskom na pedagoške, socijalne i emocionalne dimenzije njihova rada s učenicima te na njihov osobni i profesionalni identitet. Autor propituje suvremene obrazovno-političke trendove i kompetencijski pristup obrazovanju te kritički razmatra odnos pozicioniranja nastavnika i učitelja od strane obrazovnih politika nasuprot onih karakterističnih za pedagogijsku znanost. Također se analiziraju distinkcije u savjetodavnom radu pedagoga i nastavnika te naročito u pogledu predmetnih didaktika i disciplina u okviru kojih nastavnici mogu pedagoškim razgovorom kao integralnim dijelom njihova rada znatno povećati motivaciju učenika, samosvijest i opće obrazovne aspiracije koje neće biti ograničene nedostatkom samopouzdanja i/ili neprepoznavanja potencijala pojedinaca od strane stručnih osoba.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zoran Horvat (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Z.
Pedagoško savjetovanje i obrazovne perspektive učenika // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / Kolar Billege, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 44-45 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Horvat, Z. (2019) Pedagoško savjetovanje i obrazovne perspektive učenika. U: Kolar Billege, M. (ur.)Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO.
@article{article, author = {Horvat, Z.}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {44-45}, keywords = {akademsko samopoimanje, autoritet nastavnika, obrazovne aspiracije u\v{c}enika, pedago\v{s}ko savjetovanje}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Pedago\v{s}ko savjetovanje i obrazovne perspektive u\v{c}enika}, keyword = {akademsko samopoimanje, autoritet nastavnika, obrazovne aspiracije u\v{c}enika, pedago\v{s}ko savjetovanje}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Horvat, Z.}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {44-45}, keywords = {academic self-concept, teacher authority, students` educational aspirations, pedagogical counseling}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Pedagogical counseling and students' educational perspectives}, keyword = {academic self-concept, teacher authority, students` educational aspirations, pedagogical counseling}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font