Pregled bibliografske jedinice broj: 1094070
Jaspers o obrazovanju. Filozofske mogućnosti akademskog odgoja
Jaspers o obrazovanju. Filozofske mogućnosti akademskog odgoja // Filozofija, obrazovanje i škola / Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2019. str. 52-52 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1094070 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jaspers o obrazovanju. Filozofske
mogućnosti akademskog odgoja
(Jaspers on Education. Philosophical Possibilities
of Academic Education)
Autori
Pešić, Boško ; Sekulić, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Filozofija, obrazovanje i škola
/ Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2019, 52-52
ISBN
978-953-164-205-7
Skup
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Jaspers ; znanje ; obrazovanje ; sveučilište ; paideia
(Jaspers ; knowledge ; education ; university ; paideia)
Sažetak
Izlaganje polazi od Jaspersova stava da u cjelini živih bića čovjek pronalazi svoju čovječnost samo utoliko ukoliko se uključuje u proces znanja. U tom smislu znanost – a time i sveučilište kao svojevrsno znanstveno središte – pruža uvjete za odgovor na izazov sadržan u njegovoj mogućnosti znanja, ustvari ga izazivajući na otkrivanje odgojnog potencijala znanja, u čemu se filozofija pokazuje učinkovitom u svojem motiviranju želje za znanjem. Pritom izlaganje tematizira odnos čovjeka i znanja, odnosno mogućnost njegova samoodgoja, pozivajući se na Jaspersovu ideju obrazovanja: na širem planu riječ je, dakle, o njegovu konceptu sveučilišta, a na užem o konceptu studija filozofije. Dok se sveučilište zasniva (i jedino je održivo) na trojedinstvu istraživanja, podučavanja i formacije cjeline čovjeka (kulturacija života), studij filozofije uključuje trojedinstvo sudjelovanja u istraživanju, proučavanja velikih filozofa i savjesnosti vođenja života. Namjera je izlaganja ispitati održivost takvih cjelovitih postavki obrazovanja iz perspektive pojma paideia.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek