Pregled bibliografske jedinice broj: 1094039
Ispitivanje sklonosti stereotipiziranju različitih etničkih skupina kod studenata stranih jezika
Ispitivanje sklonosti stereotipiziranju različitih etničkih skupina kod studenata stranih jezika, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 1094039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje sklonosti stereotipiziranju
različitih etničkih skupina kod studenata
stranih jezika
(Tendency of stereotyping of different ethnic
groups among students of foreign
languages)
Autori
Maglica, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
26.09
Godina
2018
Stranica
53
Mentor
Ćubela Adorić, Vera
Ključne riječi
studenti stranih jezika, stereotipi o vlastitoj i drugim grupama, dijagnostički omjer
(foreign language students, stereotypes towards own and other groups, diagnostic ratio)
Sažetak
Jezik i kultura su usko povezani te učenje jednog podrazumijeva učenje drugog (Brown, 2007). To je posebno vidljivo u učionicama stranih jezika, u kojima nastavnici, osim pukog poznavanja riječi i gramatičkih pravila, nastoje prenijeti i pripadajuća kultura. Stereotipi se često smatraju preprekom u ovom procesu (Nikitina, 2017) jer utječu na proces i konačne ishode učenja (Schulz, 2007, prema Drewelow, 2013). Za stereotipe, koji se obično definiraju kao uvjerenja koja jedna grupa ima o drugoj, očekuje se da se mijenjaju kroz kontakt sa članovima stereotipizirane grupe (Biernet i Crandall, 1994) ili kroz primanje informacija koje ne potvrđuju stereotip (Rothbart, 1981). McCauley i Stitt (1978) su usvojili probabilistički pristup stereotipima te počeli koristiti dijagnostički omjer (DR) kao mjeru stereotipa: DR koji je različit od jedan ukazuje na stereotipiziranje. Glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi tendencije stereotipiziranja koje pokazuju studenti engleskog i francuskog jezika i književnosti na Sveučilištu u Zadru. Kao mjera stereotipiziranja, korištena je prethodno spomenuta tehnika dijagnostičkog omjera. Sudionici su trebali procijeniti zastupljenost osobina u vlastitoj etničkoj skupini, etničkoj skupini čiji jezik studiraju te još jednoj etničkoj skupini. Procjenjivane osobine odabrane su na temelju predistraživanja u kojem su sudjelovali studenti psihologije te studenti kulture i turizma sveučilišta u Zadru. Studenti su pokazali tendencije stereotipiziranja prema svim procjenjivanim skupinama u glavnom istraživanju. Sve osobine koje su na temelju predistraživanja odabrane kao tipične za Hrvate su procijenjene najzastupljenijima kod Hrvata. Osobina „hladni“ je percipirana najzastupljenijom kod Engleza, a osobina „romantični“ najzastupljenijom kod Francuza. Studenti engleskog i francuskog jezika uglavnom se nisu razlikovali u percepciji zastupljenosti osobina. Studenti nižih godina francuskog jezika percipirali su umjetničku nastrojenost zastupljenijom kod Francuza od studenata viših godina francuskog jezika. Dobivene razlike u sklonosti stereotipiziranju s obzirom na boravak u inozemnim zemljama uglavnom nisu bile u skladu s očekivanjima. Nije utvrđena očekivana povezanost duljine boravka u inozemnim zemljama i iskazanim sklonostima stereotipiziranju
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija